NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Wykonawcy pozywają PLK za opóźnienia na E30

| Jakub Madrjas 04.01.2017 9

Wykonawcy pozywają PLK za opóźnienia na E30
Fot. Edyta Wsół
Konsorcjum firm OHL ZS, Swietelsky oraz ZUE złożyło przeciw spółce PKP Polskie Linie Kolejowe pozew sądowy. Firmy domagają się prawie 40 mln złotych za opóźnienie realizacji prac spowodowane przez zamawiającego.
Chodzi o kontrakt na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej E30 na odcinku Biadoliny – Tarnów. Przede wszystkim chodzi o 38,1 mln zł kosztów, które wykonawcy ponieśli w związku z kontynuowaniem robót w przedłużonym czasie względem pierwotnie uzgodnionego terminu realizacji prac. Poza tym w pozwie jest też kwota 1,2 mln zł kosztu przedłużenia ważności zabezpieczenia wykonania kontraktu i ubezpieczenia.

O złożeniu pozwu poinformowała spółka ZUE w raporcie bieżącym – to obowiązek giełdowej spółki. – Oprócz tego pozwu mamy jeszcze cztery sprawy przeciw PLK związane z nieopłaceniem robót dodatkowych i uzupełniających. To konsekwencje nieudanych negocjacji z poprzednim zarządem PKP PLK – mówi "Rynkowi Kolejowemu" prezes ZUE Wiesław Nowak.

Co ciekawe, w opublikowanym dziś raporcie Najwyższa Izba Kontroli mocno krytykowała PKP PLK za błędy w realizacji inwestycji z poprzedniej perspektywy finansowej UE; łączna kwota dodatkowych kosztów ich realizacji, poniesionych na skutek błędów w dokumentacji, opóźnień w przekazaniu placu budowy, wydłużenia czasu realizacji inwestycji, zapłaty roszczeń podwykonawców oraz odsetek od nieterminowo dokonywanych płatności, wyniosła łącznie prawie 80 mln zł. Na dzień zakończenia kontroli PKP PLK SA szacowały możliwy dalszy wzrost kosztów tych inwestycji na kwotę prawie 368 mln zł. Piszemy o tym tutaj.

Raport giełdowy ZUE dotyczy złożenia pozwu w dniu 30 grudnia, więc przypadkowo zbiegł się w czasie z raportem NIK. Wiesław Nowak zapewnia, że spółka ZUE nie przewiduje kolejnych pozwów, ponieważ pozostałe potencjalne kwestie sporne z PKP PLK zostały już rozwiązane.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Tarnów (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Tarnów (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS