Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wielkopolska chce dobudować drugi tor na fragmencie linii Poznań – Piła

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wielkopolska chce dobudować drugi tor na fragmencie linii Poznań – Piła
Fot. archiwum
W połowie maja w urzędzie marszałkowskim w Poznaniu podpisana została z PKP PLK umowa o współpracy w zakresie opracowania studium wykonalności dla projektu budowy dwukilometrowego odcinka toru i mostu, po którym ten tor przekroczy Wartę w Obornikach Wielkopolskich.

Z pozoru niewielka inwestycja może znacznie poprawić warunki prowadzenia ruchu aglomeracyjnego między Obornikami Wielkopolskimi a Poznaniem. W tej chwili drugi tor od strony Poznania kończy się przy wjeździe do Obornik, a wąskim gardłem przed stacją jest jednotorowy most.

– Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest na ponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wlkp. Most a stacją Oborniki Wlkp. Na Warcie powstanie most kolejowy, który zapewni dwutorowy ruch pociągów. Elementem inwestycji będzie też drugi peron na przystanku osobowym Oborniki Wlkp. Miasto. Ten nowy peron o długości 300 m będzie jednokrawędziowy i zlokalizowany zostanie przy nowym torze. Rozważana jest także budowa przejścia podziemnego wraz z windami – czytamy w komunikacie urzędu marszałkowskiego. W pierwszej kolejności chodzi o usprawnienie jazdy pociągów w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Część z tych pociągów skończy bieg właśnie w Obornikach Wielkopolskich. Przewidywany koszt opracowania studium wykonalności to 1 mln zł netto, a dofinansowanie ze strony województwa wyniesie 500 tys. zł.

W ramach środków z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 realizowana jest aktualnie modernizacja linii kolejowej nr 354 na odcinku Poznań Główny – Piła Główna. Realizowany wariant inwestycji zakłada niestety utrzymanie dotychczasowego jedno- i dwutorowego charakteru linii (dwa tory znajdują się na odcinku Poznań – granica miasta Oborniki Wielkopolskie oraz Piła – Dziembówek, gdzie właśnie zakończono ich modernizację). Na łamach Rynku Kolejowego wskazywaliśmy, że taki wariant modernizacji to poważny błąd.

PKP PLK w przyszłości chciałoby zapewnić środki na budowę mostu oraz toru w wysokości ok. 50 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Projektant drugiego toru do Obornik Wielkopolskich wybrany

Infrastruktura

Znamy oferty na projekt budowy drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich

Infrastruktura

Śmiertelny wypadek na przejeździe przez zamknięty tor – jest raport PKBWK

Infrastruktura

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku

Infrastruktura

Zobacz również:

Projektant drugiego toru do Obornik Wielkopolskich wybrany

Infrastruktura

Znamy oferty na projekt budowy drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich

Infrastruktura

Śmiertelny wypadek na przejeździe przez zamknięty tor – jest raport PKBWK

Infrastruktura

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5