NUMER 10/2017
NUMER 10/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Polska kolej roku 2017
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: PLK nadganiają z Obozową. Zmieniają technologię [zdjęcia]

| Martyn Janduła 19.09.2017 41

Warszawa: PLK nadganiają z Obozową. Zmieniają technologię [zdjęcia]
Postep prac modernizacyjnych przy linii obwodowej Fot. PKP PLK
Warszawa: PLK nadganiają z Obozową. Zmieniają technologię [zdjęcia]
Warszawa: PLK nadganiają z Obozową. Zmieniają technologię [zdjęcia]
Warszawa: PLK nadganiają z Obozową. Zmieniają technologię [zdjęcia]
Warszawa: PLK nadganiają z Obozową. Zmieniają technologię [zdjęcia]
Warszawa: PLK nadganiają z Obozową. Zmieniają technologię [zdjęcia]
Warszawa: PLK nadganiają z Obozową. Zmieniają technologię [zdjęcia]
Warszawa: PLK nadganiają z Obozową. Zmieniają technologię [zdjęcia]
Trwają obecnie prace przy modernizacji tak zwanej linii obwodowej w Warszawie. Prace rozpoczęły się w marcu i mają potrwać rok, do przyszłej marcowej korekty rozkładu jazdy. Problem stanowi jednak wiadukt nad ul. Obozową, który był przedmiotem niezgody między miastem a PKP PLK. Pierwotnie wykonawca remontu linii obwodowej przewidywał zamknięcie przejazdu na ul. Obozowej na okres czterech miesięcy. W końcu do sprawy dołączył także konserwator zabytków, który wstrzymał inwestycję.
Modernizacja tzw. warszawskiej linii obwodowej ruszyła w marcu tego roku wraz z wiosenną korektą rozkładu jazdy. Według planów pociągi pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią powinny wrócić na nowe tory za 12 miesięcy. – W tym czasie wykonawca będzie musiał przebudować całą linię kolejową wraz z remontem trzech istniejących przystanków na linii kolejowej oraz dobudowaniem dwóch kolejnych – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Poza gruntownym remontem przystanków zaplanowano również wymianę sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zdaniem PKP PLK, inwestycja zwiększy bezpieczeństwo i komfort podróży, umożliwi uruchomienie większej ilości połączeń, a także zlikwiduje „wąskie gardła” w komunikacji kolejowej.

Inwestycja w pełni

Obecnie prace prowadzone są w kilku lokalizacjach. Trwa budowa fundamentów nowych wiaduktów nad ulicami Kasprzaka, Wolskiej i Zawiszy. Powstają kładki nad ulicami Prądzyńskiego i Górczewskiej. Równocześnie usuwane są tzw. „kolizje z sieciami kanalizacyjnymi i elektrycznymi” – przygotowywane jest przesunięcie lub ułożenie instalacji w nowych miejscach. Na przystankach Warszawa Zachodnia (peron 8), Warszawa Wola, Warszawa Młynów i Warszawa Koło stoją już ściany nowych peronów. Trwają prace przy budowie odwodnień, instalowane są słupy pod montaż wiat.

Pomiędzy przystankami Warszawa Młynów a Warszawa Wola na odcinku około kilometra ułożono także podkłady i szyny. Wykonawca przygotowuje fundamenty oraz słupy pod nową sieć trakcyjną. Ponadto ze względu na konieczność dodatkowych prac i sytuację związana z zabezpieczeniem schronu, PKP Polskie Linie Kolejowe czekają na decyzję stołecznego konserwatora zabytków w sprawie możliwości przeniesienia obiektu odkopanego przy wiadukcie nad ulicą Obozową. – Opracowywany jest szczegółowy plan przemieszczenia schronu. Będzie to operacja wykonywana zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków – dodaje Jakubowski.

Problematyczna Obozowa z rozwiązaniem

Najwięcej problemów przysparza jednak obiekt nad ul. Obozową. Jego przebudowa była przedmiotem niezgody między miastem a PKP PLK. Pierwotnie wykonawca remontu linii obwodowej przewidywał zamknięcie przejazdu na ul. Obozowej na okres czterech miesięcy. Miasto nie chciało się na takie rozwiązanie zgodzić, gdyż Obozowa pełni teraz ważny ciąg objazdowy dla zamkniętej równoległej ulicy Górczewskiej, pod którym powstaje przedłużenie II linii metra. Ostatecznie jednak, inwestycję wstrzymał konserwator zabytków.

Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe muszą nadgonić stracony czas. – Aby go nadgonić, zostanie zmieniona technologia wykonywania prac – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. – Planowane jest zainstalowanie gotowych stalowych elementów bezpośrednio na podpory i wykonanie żelbetowego pomostu na mokro. Umożliwi to przyspieszenie prac w zaistniałej sytuacji. Zastosowanie tego rozwiązania ma również na celu zminimalizuje utrudnienia w komunikacji dla mieszkańców Woli – podkreśla.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (3275)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Warszawa (3275)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2017
NUMER 10/2017
W związku z targami Trako 2017 przygotowaliśmy trzy edycje „Rynku Kolejowego” z różnymi okładkami. Numer jest dostępny bezpłatnie na targach na naszym stoisku: nr 04 w hali B. Serdecznie zapraszamy! W tym wyjątkowym numerze postanowiliśmy podsumować aktualny stan polskiej kolei. Analizujemy zmiany w Krajowym Programie Kolejowym, pokazujemy, jakie zmiany czekają Centralną Magistralę Kolejową i jakie wyzwania stoją przez PKP Intercity i PolRegio. Nie brakuje ważnych rozmów, w tym z prezesami spółek: PKP SA, PKP Intercity, STK, OT Logistics, ZUE, KZN „Bieżanów”, Torprojektu, czy Pol-Miedź Trans. Ciekawej lektury nie zabraknie – objętość tego numeru wynosi ponad dwieście stron!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS