NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

W 90 minut do Lublina. Kolejne umowy na modernizację „siódemki” podpisane

| Jakub Madrjas 05.06.2017 54

W 90 minut do Lublina. Kolejne umowy na modernizację „siódemki” podpisane
Fot. PKP PLK
Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś umowę z konsorcjum Budimeksu na modernizację odcinka Otwock – Pilawa za prawie pół miliarda złotych. Zleciły również projektowanie kolejnych prac, pomiędzy Warszawą Wschodnią a Otwockiem.
Podpisana dziś umowa z konsorcjum Budimex–Ferrovial Agroman za 479,8 mln jest trzecią i ostatnią z zasadniczych umów na modernizację linii numer 7 między podwarszawskim Otwockiem a Lublinem. W poniedziałek 29 maja odbyło się podpisanie dwóch wcześniejszych umów. – W tym roku zawarliśmy umowy warte ponad 9 miliardów, a w najbliższych dniach przekroczymy 10 miliardów; będzie to już połowa planu na ten rok – powiedział dziennikarzom prezes PLK Ireneusz Merchel, podkreślając, że wartość tych umów jest średnio o 20 procent niższa od kosztorysów.

– Cieszę się, że podpisaliśmy dzisiaj trzecią umowę na modernizację „siódemki”. Przebudowa tej jednej z najważniejszych tras kolejowych udowadnia jak bardzo przyśpieszyły inwestycje zawarte w Krajowym Programie Kolejowym –powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Zamknięcie linii w przyszłym roku

Jak poinformował Merchel, całodobowe zamknięcie odcinka Pilawa – Otwock planowane jest na okres od grudnia 2018 do grudnia 2019 roku. Harmonogram robót przedstawi wykonawca. Prezes PLK podkreślił, że najważniejszą częścią zamówienia jest dobudowa drugiego toru na 26-kilometrowym odcinku pomiędzy Otwockiem a Pilawą. 

W ramach prac zmodernizowanych zostanie też istniejące 26 kilometrów torów wraz z siecią trakcyjną. Wymienionych będzie 87 rozjazdów, a na 12 przejazdach kolejowo-drogowych wymienione zostaną urządzenia. Na trasie wybudowanych będzie 5 nowych przejść podziemnych dla pieszych oraz 2 nowe skrzyżowania bezkolizyjne dla samochodów. Pozostałe istniejące wiadukty kolejowe zostaną przebudowane.

Jak już informowaliśmy, to nie komplet umów na modernizację linii nr 7. Po dokonanym na początku ubiegłego roku podziale przetargu nie udało się jeszcze rozstrzygnąć postępowań na mniejsze części zamówienia dotyczące obiektów kubaturowych. Jak wyjaśnia członek zarządu PLK Arnold Bresch, zarządca skonsultował tę część postępowania z Urzędem Zamówień Publicznych i poprawi ogłoszenie o zamówieniu. Natomiast bardzo duża część zamówienia na budowę systemu sterowania ruchem zostanie rozstrzygnięta w najbliższym czasie. Te zawirowania mają jednak pozostać bez wpływu na realizację prac torowych.

Zaprojektują trzeci tor do Otwocka

Podczas tego samego spotkania, przedstawiciele PKP PLK podpisali również kolejną umowę – z firmą MGGP z Tarnowa na zaprojektowanie modernizacji linii nr 7 z Warszawy Wschodniej do Otwocka. W ramach planowanej w przyszłości inwestycji powstanie m.in. trzeci tor, który pozwoli poprawić przepustowość tej linii. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Za wykonanie projektu i przygotowanie materiałów przetargowych MGGP otrzyma 7 896 600 złotych. – Bardzo istotne jest to, że wchodzimy na tym odcinku w tkankę miejską. Trzeba dokładnie sprawdzić zaproponowane w studium lokalizacje przejść dla pieszych, ponieważ pociągi na linii trzytorowej będą jeździć szybciej i z większą częstotliwością – podkreślali zarówno Andrzej Bittel, jak i Ireneusz Merchel.

Czas przejazdu 90 minut – wiemy skąd dokąd


Prace na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock domkną cały projekt modernizacji linii nr 7 do Lublina. Po modernizacji czas przejazdu ma wynieść 90 minut. Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Ireneusz Merchel, jest to szacowany czas przejazdu pomiędzy Warszawą Centralną a stacją Lublin z jednym postojem na stacji Warszawa Wschodnia. – Oczywiście, przewoźnicy mogą zadecydować o dodaniu postojów na stacjach pośrednich; wtedy czas przejazdu będzie trochę dłuższy – wyjaśnił prezes.

W ramach projektu na odcinku Lublin – Otwock zmodernizowanych zostanie 355 km torów kolejowych i sieci trakcyjnej; 77 peronów na 34 stacjach i przystankach i 71 obiektów inżynieryjnych. Powstaną trzy nowe Lokalne Centra Sterowania: w Pilawie, Dęblinie i Lublinie, 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z 16 windami. Wmontowane zostaną 383 nowe rozjazdy, a 68 przejazdów kolejowo-drogowych zostanie zmodernizowanych. Jak poinformowali „Rynek Kolejowy” przedstawiciele PKP PLK, prędkość 160 km/h, po uwzględnieniu geometrii linii, będzie mogła zostać osiągnięta na około 80-procentach tego odcinka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS