Partnerzy serwisu:
Biznes

W 2018 roku ma wzrosnąć dotacja dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
01-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
W 2018 roku ma wzrosnąć dotacja dla PKP Intercity
Fot. Romuald StolnickiW 2018 roku ma wzrosnąć dotacja dla PKP Intercity
Jednym z kolejowych priorytetów Ministerstwa Infrastruktury zapowiedzianych na rok 2018 jest „poprawa jakości w przewozach”. W praktyce oznaczać to będzie podniesienie poziomu dotacji dla PKP Intercity.

O tym, że planowane jest zawarcie aneksu do Umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów międzywojewódzkim minister Andrzej Adamczyk informował w odpowiedzi interpelację posła Truskolaskiego, w której pytał on o priorytety Ministerstwa Infrastruktury.

– Projektowane zmiany polegają na włączeniu do umowy nowych taborowych projektów inwestycyjnych realizowanych na rzecz tych przewozów. Szacuje się, że zmiany te będą prawdopodobnie skutkowały zwiększeniem zobowiązań budżetu państwa w okresie do końca obowiązywania umowy ramowej, zatem na wprowadzenie tych zmian konieczna jest uprzednia zgoda Rady Ministrów, wyrażona w uchwale – napisał Andrzej Adamczyk.

Przypomnijmy: w 2015 r. PKP Intercity otrzymało z budżetu państwa 484,4 mln zł dofinansowania do przewozów międzywojewódzkich. W 2016 r. były to 522,9 mln zł, a w 2017 r. już 545,5 mln zł. Jak poinformował „RK” rzecznik prasowy ministerstwa Szymon Huptyś plan na 2018 rok zakłada dotowanie PKP Intercity kwotą 562,6 mln. zł.

– Jednak obecnie nie możemy określić skutków finansowych dla budżetu państwa, ponieważ nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje dotyczące dofinansowania z funduszy UE dla wszystkich projektów, o które PKP IC ubiega się w ramach POIiŚ – dodaje. O problemach PKP Intercity z pozyskaniem unijnych pieniędzy piszemy tutaj.

W stosunku do 2017 roku nie ulegnie natomiast dofinansowanie do przewozów międzynarodowych wykonywanych przez PKP Intercity. MI zaplanowało na ten cel 11 mln zł. W 2016 roku MI dorzuciło do takich połączeń 15 mln zł, a w 2015 – 10,2 ml zł.

O wynikach finansowych PKP Intercity za rok 2017 można przeczytać tutaj. Warto przypomnieć, że część z wypracowanego zysku pochodziła także z odszkodowania, jakie Alstom wpłacił na konto PKP Intercity z tytułu opóźnionych dostawa pociągów Pendolino.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

PKP Cargo: Mimo „nawisu węglowego” wychodzimy na prostą

Biznes

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

PKP Cargo: Mimo „nawisu węglowego” wychodzimy na prostą

Biznes

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij