NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]

| Kasper Fiszer 28.02.2017 190

Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Fot. KF
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Umowa ŁKA i Newagu podpisana [zdjęcia]
Łódzka Kolej Aglomeracyjna i Newag podpisały dziś w Łodzi umowę na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2. Ostatecznie zakończyło to skomplikowany wybór oferenta w ogłoszonym w zeszłym roku przetargu. Newag pokonał w nim bydgoską Pesę i siedlecką spółkę Stadler Polska.
Umowa obejmuje nie tylko dostarczenie, ale także dwunastoletnią obsługę czternastu elektrycznych zespołów trakcyjnych z rodziny Impuls. Wartość kontraktu wyniosła ok. 267 mln zł brutto, z czego 180 mln pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. – Beneficjentem tych środków de facto nie będzie ŁKA, a nasi pasażerowie – podkreślał Janusz Malinowski, wiceprezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Stępień: Impulsy znane z bezawaryjności

Jak wskazywał marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, nowy tabor ma pozwolić spółce na znaczne rozszerzenie oferty, także w kierunkach, których dziś ŁKA nie obsługuje. Według jego zapowiedzi, pociągi ŁKA dojadą m.in. do Radomska, Piotrkowa Trybunalskiego i Tomaszowa Mazowieckiego. Wśród potencjalnych kierunków wymienił on też Bełchatów i Opoczno, choć na razie prowadzące tam trasy nie są zelektryfikowane. – Liczymy też, że w związku z wystawą Expo będziemy mogli zagęścić ofertę na linii do Warszawy – mówił.

Stępień przypomniał też o skomplikowanym przebiegu zamówienia na nowe jednostki. – Rywalizacja między oferentami była ostra – oceniał – ale ostatecznie wybraliśmy pociągi polskiego producenta, które są znane z nowoczesności i niezawodności – dodał. O dobrych wynikach eksploatacyjnych jednostek Impuls przekonywali też przedstawiciele Newagu.

Druga generacja Impulsów czerpie z doświadczeń pierwszej

– Zgodnie z doświadczeniami innych przewoźników pociągi te mają dostępność powyżej 99% – przekonywał Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. – W przypadku ŁKA będzie tak samo – zapewniał. – Gratuluję świetnego wyboru. Jesteśmy tańsi i pod względem kosztów zakupu, i późniejszej eksploatacji, co będzie istotne także już po 12-letnim okresie naszego serwisu – wskazywał natomiast Zbigniew Jakubas, główny akcjonariusz spółki.

– W przypadku Impulsów drugiej generacji wykorzystamy wszystkie najlepsze doświadczenia, które zdobyliśmy dotychczas – mówił Józef Michalik, wiceprezes Newagu. – Impuls 2 będzie jednak nieco dłuższy, a we wnętrzu zastosowaliśmy materiały trwalsze, estetyczniejsze i tańsze w utrzymaniu – podkreślał. Na niskie koszty eksploatacji wpływ ma mieć także niewielka waga pojazdów.

Termin dostawy może zostać przyśpieszony

Pierwszy Impuls ma trafić do Łodzi w październiku przyszłego roku. Jak zadeklarowali jednak dziś przedstawiciele producenta, termin przekazania jednostki będzie można przyśpieszyć. Na taką propozycję entuzjastycznie zareagował marszałek Witold Stępień. Dostawa wszystkich 14 ezt ma zakończyć się w roku 2019.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS