Partnerzy serwisu:
Biznes

Ukraińskie Koleje wyodrębnią ze struktur Kompanię Pasażerską

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
21-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Ukraińskie Koleje wyodrębnią ze struktur Kompanię Pasażerską
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plUkraińskie Koleje wyodrębnią ze struktur Kompanię Pasażerską
W przyszłym roku na Ukrainie rozpocznie się proces odseparowywania przewozów towarowych od pasażerskich w ramach Kolei Ukraińskich.

Proces będzie 5-etapowy. Zdaniem zarządu UŻ pozwoli on na dokładne zdiagnozowanie sytuacji finansowej przewozów pasażerskich i towarowych i zakończenie alokacji zysków z przewozów cargo na rzecz przewozów pasażerskich. Dzięki uzyskaniu jasnej sytuacji na temat sytuacji finansowej pasażerskiej części UŻ możliwe będzie wdrożenie programów modernizacyjnych i zapewne – optymalizacja siatki połączeń, z których większość nie przynosi zysków. W Polsce proces realnego oddzielenia przewozów pasażerskich od towarowych miał miejsce w 2000 i 2001 roku z momentem wydzielenia z PKP spółek PKP Cargo i PKP Intercity.

Obecnie Koleje Ukraińskie, podobnie jak jeszcze w latach 90-tych PKP, działają w oparciu o okręgi przewozowe. Istnieje więc Kolej Doniecka, Kolej Lwowska, Kolej Odeska, Kolej Południowo-Zachodnia oraz Kolej Dnieprowska i Kolej Południowa. Siergiej Michalczuk, członek zarządu Ukrzaliznytsii, zapowiedział, że kierownictwo Kompanii Pasażerskiej zostanie powołane na początku stycznia 2017 r. w oparciu o kadrę Kolei Południowo-Zachodniej. Później, do połowy 2017 roku, zakończona zostanie w ramach Kompanii integracja wszystkich oddziałów regionalnych odpowiedzialnych za przewozy pasażerskie.

Przewoźnik pasażerski będzie dofinansowywany z budżetu państwa w ramach oddzielnego zadania finansowego. Dojdzie również do wydzielenia zarządcy infrastruktury i podmiotu odpowiedzialnego za przewozy cargo. Szacuje się, że obecnie przewozy pasażerskie na Ukrainie generują straty w wysokości 7 miliardów hrywien rocznie. To, w przeliczeniu na stosunek hrywny do złotówki, ponad miliard złotych.

Wojciech Balczun, prezes UŻ, zapowiedział także spore inwestycje taborowe. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Biznes

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Michał Szymajda 30 grudnia 2023

USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa

Tabor i technika

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Biznes

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Michał Szymajda 30 grudnia 2023

USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij