NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Ukraińskie Koleje wyodrębnią ze struktur Kompanię Pasażerską

| Michał Szymajda 21.10.2016 48

Ukraińskie Koleje wyodrębnią ze struktur Kompanię Pasażerską
Ukraińskie Koleje wyodrębnią ze struktur Kompanię PasażerskąFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W przyszłym roku na Ukrainie rozpocznie się proces odseparowywania przewozów towarowych od pasażerskich w ramach Kolei Ukraińskich.
Proces będzie 5-etapowy. Zdaniem zarządu UŻ pozwoli on na dokładne zdiagnozowanie sytuacji finansowej przewozów pasażerskich i towarowych i zakończenie alokacji zysków z przewozów cargo na rzecz przewozów pasażerskich. Dzięki uzyskaniu jasnej sytuacji na temat sytuacji finansowej pasażerskiej części UŻ możliwe będzie wdrożenie programów modernizacyjnych i zapewne – optymalizacja siatki połączeń, z których większość nie przynosi zysków. W Polsce proces realnego oddzielenia przewozów pasażerskich od towarowych miał miejsce w 2000 i 2001 roku z momentem wydzielenia z PKP spółek PKP Cargo i PKP Intercity.

Obecnie Koleje Ukraińskie, podobnie jak jeszcze w latach 90-tych PKP, działają w oparciu o okręgi przewozowe. Istnieje więc Kolej Doniecka, Kolej Lwowska, Kolej Odeska, Kolej Południowo-Zachodnia oraz Kolej Dnieprowska i Kolej Południowa. Siergiej Michalczuk, członek zarządu Ukrzaliznytsii, zapowiedział, że kierownictwo Kompanii Pasażerskiej zostanie powołane na początku stycznia 2017 r. w oparciu o kadrę Kolei Południowo-Zachodniej. Później, do połowy 2017 roku, zakończona zostanie w ramach Kompanii integracja wszystkich oddziałów regionalnych odpowiedzialnych za przewozy pasażerskie.

Przewoźnik pasażerski będzie dofinansowywany z budżetu państwa w ramach oddzielnego zadania finansowego. Dojdzie również do wydzielenia zarządcy infrastruktury i podmiotu odpowiedzialnego za przewozy cargo. Szacuje się, że obecnie przewozy pasażerskie na Ukrainie generują straty w wysokości 7 miliardów hrywien rocznie. To, w przeliczeniu na stosunek hrywny do złotówki, ponad miliard złotych.

Wojciech Balczun, prezes UŻ, zapowiedział także spore inwestycje taborowe. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS