NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Jak będzie wyglądał plan modernizacji ukraińskiego taboru?

| Michał Szymajda 04.10.2016 64

Jak będzie wyglądał plan modernizacji ukraińskiego taboru?
99% spalinowego taboru liniowego Ukrzalyznycji nadaje się do wymianyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Ukraińskie Koleje zamierzają jeszcze w tym roku opublikować strategię modernizacji swojego taboru. Apetyty Ukraińców są spore.
Od połowy roku Ukrzalyznycja rozmawia z największymi europejskimi wykonawcami modernizacji lokomotyw i producentami taboru o możliwości współpracy przy odnowieniu parku taborowego Ukraińskich Kolei. Temu mają służyć memoranda o współpracy podpisane z Pesą i Newagiem, ale także z GE, Siemensem, Bombardierem.. W procesie modernizacji, co wyraźnie zapowiedział prezes UŻ Wojciech Balczun, mają wziąć też udział ukraińskie zakładu.

– Mogę jedynie powiedzieć, że przygotowujemy bardzo duży, bezprecedensowy w skali Ukrzaliznycji plan inwestycyjny. Będzie on realizowany w perspektywie dłuższej niż jeden rok, co miało miejsce do tej pory – zapewnił w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” na targach Innotrans 2016 w Berlinie, gdzie podpisano memorandum z Pesą.

Ramowy plan inwestycji na Ukraińskich Kolejach ma być przedstawiony z końcem października. Dziennikarze branżowi spekulują, że znajdą się w nim zapisy umożliwiające wymianę lub modernizację od 30 do 50 dieslowskich lokomotyw liniowych rocznie, przez okres 5 lat. To właśnie spalinowozy powszechnie używane na Ukrainie są najbardziej zdekapitalizowanym rodzajem taboru. Jak informuje Ukrzalyznycja – poziom ich dekapitalizacji sięga nawet 99%. Niewiele lepiej jest z resztą z taborem elektrycznym i manewrowym, bowiem przez 25 niepodległości Koleje Ukraińskie kupiły jedynie… 8 nowych lokomotyw.

Skąd wziąć na to pieniądze na przeprowadzenie modernizacji? – Mamy zewnętrzne i wewnętrzne źródła finansowe. Mamy szanse, by przy wdrożeniu skutecznym reform za które odpowiadamy stworzyć jedną z najbardziej dochodowych kolei na świecie, bo taki jest potencjał Ukrzalyznycji – mówił w Berlinie prezes Balczun.

Pierwszym widocznym skutkiem podpisanych memorandów o współpracy jest udostępnienie lokomotywy ТЕ33А przez GE (to tak naprawdę dość popularna GE ES44ACi w wersji dla rynków wschodnich). Jest produkowana w Astanie w Republice Kazachstanu na licencji i podzespołach firmy General Electric Transportation Inc. Testy tej lokomotywy rozpoczęły się kilka dni temu. W zeszłym roku bliźniaczą jednostkę testowała PKP LHS i oceniła ją bardzo dobrze.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS