NUMER 12/2016
NUMER 12/2016
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Ekspansja chińskich kolei
szukaj
Śledź nas:

Jak będzie wyglądał plan modernizacji ukraińskiego taboru?

| Michał Szymajda 04.10.2016 64

Jak będzie wyglądał plan modernizacji ukraińskiego taboru?
99% spalinowego taboru liniowego Ukrzalyznycji nadaje się do wymianyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Ukraińskie Koleje zamierzają jeszcze w tym roku opublikować strategię modernizacji swojego taboru. Apetyty Ukraińców są spore.
Od połowy roku Ukrzalyznycja rozmawia z największymi europejskimi wykonawcami modernizacji lokomotyw i producentami taboru o możliwości współpracy przy odnowieniu parku taborowego Ukraińskich Kolei. Temu mają służyć memoranda o współpracy podpisane z Pesą i Newagiem, ale także z GE, Siemensem, Bombardierem.. W procesie modernizacji, co wyraźnie zapowiedział prezes UŻ Wojciech Balczun, mają wziąć też udział ukraińskie zakładu.

– Mogę jedynie powiedzieć, że przygotowujemy bardzo duży, bezprecedensowy w skali Ukrzaliznycji plan inwestycyjny. Będzie on realizowany w perspektywie dłuższej niż jeden rok, co miało miejsce do tej pory – zapewnił w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” na targach Innotrans 2016 w Berlinie, gdzie podpisano memorandum z Pesą.

Ramowy plan inwestycji na Ukraińskich Kolejach ma być przedstawiony z końcem października. Dziennikarze branżowi spekulują, że znajdą się w nim zapisy umożliwiające wymianę lub modernizację od 30 do 50 dieslowskich lokomotyw liniowych rocznie, przez okres 5 lat. To właśnie spalinowozy powszechnie używane na Ukrainie są najbardziej zdekapitalizowanym rodzajem taboru. Jak informuje Ukrzalyznycja – poziom ich dekapitalizacji sięga nawet 99%. Niewiele lepiej jest z resztą z taborem elektrycznym i manewrowym, bowiem przez 25 niepodległości Koleje Ukraińskie kupiły jedynie… 8 nowych lokomotyw.

Skąd wziąć na to pieniądze na przeprowadzenie modernizacji? – Mamy zewnętrzne i wewnętrzne źródła finansowe. Mamy szanse, by przy wdrożeniu skutecznym reform za które odpowiadamy stworzyć jedną z najbardziej dochodowych kolei na świecie, bo taki jest potencjał Ukrzalyznycji – mówił w Berlinie prezes Balczun.

Pierwszym widocznym skutkiem podpisanych memorandów o współpracy jest udostępnienie lokomotywy ТЕ33А przez GE (to tak naprawdę dość popularna GE ES44ACi w wersji dla rynków wschodnich). Jest produkowana w Astanie w Republice Kazachstanu na licencji i podzespołach firmy General Electric Transportation Inc. Testy tej lokomotywy rozpoczęły się kilka dni temu. W zeszłym roku bliźniaczą jednostkę testowała PKP LHS i oceniła ją bardzo dobrze.



tekst alternatywny

Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.

Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2016
NUMER 12/2016
Tematem numeru jest ekspansja chińskich kolei. W związku z tym piszemy zarówno o chińskich wykonawcach w Polsce, jak i w Europie oraz - dla porównania - w Afryce. Rozmawiamy też z członkiem zarządu Hatrans Logistics o połączeniach kolejowych Polska-Chiny i piszemy o sytuacji kolei w samych Chinach. Poza tym w numerze jak zawsze ciekawe rozmowy z ważnymi przedstawicielami branży oraz artykuły techniki kolejowej, biznesu i prawa. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS