NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Jak będzie wyglądał plan modernizacji ukraińskiego taboru?

| Michał Szymajda 04.10.2016 64

Jak będzie wyglądał plan modernizacji ukraińskiego taboru?
99% spalinowego taboru liniowego Ukrzalyznycji nadaje się do wymianyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Ukraińskie Koleje zamierzają jeszcze w tym roku opublikować strategię modernizacji swojego taboru. Apetyty Ukraińców są spore.
Od połowy roku Ukrzalyznycja rozmawia z największymi europejskimi wykonawcami modernizacji lokomotyw i producentami taboru o możliwości współpracy przy odnowieniu parku taborowego Ukraińskich Kolei. Temu mają służyć memoranda o współpracy podpisane z Pesą i Newagiem, ale także z GE, Siemensem, Bombardierem.. W procesie modernizacji, co wyraźnie zapowiedział prezes UŻ Wojciech Balczun, mają wziąć też udział ukraińskie zakładu.

– Mogę jedynie powiedzieć, że przygotowujemy bardzo duży, bezprecedensowy w skali Ukrzaliznycji plan inwestycyjny. Będzie on realizowany w perspektywie dłuższej niż jeden rok, co miało miejsce do tej pory – zapewnił w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” na targach Innotrans 2016 w Berlinie, gdzie podpisano memorandum z Pesą.

Ramowy plan inwestycji na Ukraińskich Kolejach ma być przedstawiony z końcem października. Dziennikarze branżowi spekulują, że znajdą się w nim zapisy umożliwiające wymianę lub modernizację od 30 do 50 dieslowskich lokomotyw liniowych rocznie, przez okres 5 lat. To właśnie spalinowozy powszechnie używane na Ukrainie są najbardziej zdekapitalizowanym rodzajem taboru. Jak informuje Ukrzalyznycja – poziom ich dekapitalizacji sięga nawet 99%. Niewiele lepiej jest z resztą z taborem elektrycznym i manewrowym, bowiem przez 25 niepodległości Koleje Ukraińskie kupiły jedynie… 8 nowych lokomotyw.

Skąd wziąć na to pieniądze na przeprowadzenie modernizacji? – Mamy zewnętrzne i wewnętrzne źródła finansowe. Mamy szanse, by przy wdrożeniu skutecznym reform za które odpowiadamy stworzyć jedną z najbardziej dochodowych kolei na świecie, bo taki jest potencjał Ukrzalyznycji – mówił w Berlinie prezes Balczun.

Pierwszym widocznym skutkiem podpisanych memorandów o współpracy jest udostępnienie lokomotywy ТЕ33А przez GE (to tak naprawdę dość popularna GE ES44ACi w wersji dla rynków wschodnich). Jest produkowana w Astanie w Republice Kazachstanu na licencji i podzespołach firmy General Electric Transportation Inc. Testy tej lokomotywy rozpoczęły się kilka dni temu. W zeszłym roku bliźniaczą jednostkę testowała PKP LHS i oceniła ją bardzo dobrze.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS