PKP PLK przygotowuje się do sporej przebudowy stacji Kłodzko Główne i odcinka linii 276 przebiegającej przez Kłodzko. Trwa przetarg, który ma wyłonić wykonawcę prac. Do zarządcy wpłynęło pięć ofert, jednak tylko jedna mieści się w założonym budżecie.
Modernizacja układu torowego i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Kłodzko Główne z pracami towarzyszącymi będzie wykonywana w ramach programu „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”. Zostaną przebudowane także te elementy stacji, które odpowiadają za odprawę podróżnych.
Prace w Kłodzku
Głównym elementem prac będzie wymiana nawierzchni, podkładów i szyn w torze nr 1, 2, 6 (w km 92,833 – 94,600), tory te będą oczywiście regulowane. Na stacji wymienione zostaną rozjazdy (17 szt.), zabudowane zostaną ich nowe elektryczne napędy. Na stacji staną nowe semafory świetlne. Przebudowa układu torowego ma pozwolić w przyszłości na umożliwienie kończenia biegu pociągów na przystanku osobowym Kłodzko Miasto. Wzrośnie też prędkość przejazdu pociągów.
Nowością będzie budowa przejścia dla pieszych kategorii E z rogatkami, które połączy perony 1, 2 i 3. Rozebrana zostanie kładka nad torami, znajdująca się w bardzo złym stanie technicznym. Odbudowane zostaną nawierzchnia peronów i ścianki peronowe – wszystko to ma odbyć się pod nadzorem konserwatora zabytków. Na peronach staną nowe, estetyczne ławki. W okolicy dojść do miejsc oczekiwania na pociąg powstać mają stojaki rowerowe.
Prace dłużej i drożej
PKP PLK wyceniła wartość prac na 24,35 mln zł brutto. Kryterium oceny ofert jest w 75% cena, a w 25% termin realizacji. Prace mają trwać maksymalnie 12 miesięcy od momentu podpisania umowy i będą prowadzone w warunkach ruchu pociągów. Do przetargu stanęło pięciu oferentów, jednak wyłącznie oferta firmy Infrakol zmieściła się w zakładanym budżecie. Wykonawca wycenił prace na 23 mln zł brutto, ale założył, że będzie potrzebował 10,5 miesiąca na wykonanie robót.
Najmniej czasu na inwestycję potrzebują Infra Silesia oraz Alusta, obie firmy zadeklarowały 9-miesięczny czas trwania zadania, jednak oferty są zdecydowanie droższe. W pierwszym przypadku wynosi ona 28,28 mln zł brutto, zaś drugim – 27,67 mln zł brutto. Kolejny oferent – konsorcjum ETF – zaproponowało prace za 28,5 mln zł brutto oraz czas realizacji na poziomie 11,5 miesiąca. Najdłuższy czas trwania inwestycji zadeklarowało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, bo 11 miesięcy i 20 dni. Ponadto wykonawca ten najdrożej z oferentów wycenił własne prace, bo na 46,44 mln zł brutto.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.