Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stępień: Jednoczesny remont średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej będzie rozwiązaniem fatalnym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Stępień: Jednoczesny remont średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej będzie rozwiązaniem fatalnym
fot. Patryk 98 sm42.pl
- Jednoczesny remont średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej będzie rozwiązaniem fatalnym. Na razie brakuje nawet alternatywy w postaci dwóch czynnych torów na moście nad Wisłą prowadzącym do stacji Warszawa Gdańska - mówi miesięcznikowi "Rynek Kolejowy" Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.

Michał Szymajda, „Rynek Kolejowy”: Ostatnie miesiące nie były specjalnie łaskawe dla przewoźników regionalnych w kraju. Mamy do czynienia z olbrzymią ilością prac modernizacyjnych, które skutkują opóźnieniami i spadkiem zainteresowania pasażerów koleją.

Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich: Gdy idzie o opóźnienia, to wydaje się, że statystyki pierwszego kwartału 2018 r. nie są dobre dla wszystkich przewoźników, a już zwłaszcza dla przewoźników cargo. Rzeczywiście, największym problemem dla Kolei Mazowieckich są remonty infrastruktury kolejowej. Statystyki przewozowe za rok 2017 są jednak bardzo dobre – przewieźliśmy ponad 62 miliony podróżnych, a to więcej o milion niż w roku 2016. Z pewnością ten wynik byłby lepszy, gdyby nie zamknięcia, z których najbardziej kłopotliwe dla nas jest to na linii 447, pomiędzy Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim. Szacujemy, że z przejazdów tą linią zrezygnowało 11% naszych pasażerów. Zamknięcia na odcinku Pilawa – Dęblin i na Rail Baltice, w okolicach Małkini, też powodują kłopoty naszym pasażerom.

Pozytywna wiadomość jest natomiast taka, że gdyby do wyniku KM dodać wyniki warszawskiej SKM i WKD, to okaże się, że ponad 30% kolejowego ruchu pasażerskiego w Polsce generowane jest na Mazowszu.

Pasażerowie wrócą po zakończeniu modernizacji?


To nie pierwsze tak duże prace remontowe, które mają wpływ na działalność Kolei Mazowieckich. Nasze doświadczenia, związane na przykład z długotrwałymi pracami na magistrali E65 z Warszawy w kierunku Gdańska, wskazują, że po ukończeniu remontów pasażerowie wracają do transportu kolejowego. Mają na to wpływ m.in. parkingi „parkuj i jedź” zlokalizowane w pobliżu stacji i przystanków kolejowych. Od początku kwietnia tego roku zmieniła się formuła ich funkcjonowania. Można z nich korzystać bezpłatnie, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Dzięki temu otwieramy się często na zupełnie nowego klienta.

Nie boi się pan, że dopiero planowany remont stołecznej średnicy, być może związany z zamknięciem wszystkich torów, zdemoluje ruch pociągów w Warszawie?

Jednoczesny remont średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej będzie rozwiązaniem fatalnym. Na razie brakuje nawet alternatywy w postaci dwóch czynnych torów na moście nad Wisłą prowadzącym do stacji Warszawa Gdańska. Obecnie czynny tam jest jeden tor, a zarządca – PKP PLK – dopiero rozpisał przetarg… Dlatego uważam, że tylko osobne wyłączenie z ruchu dwóch średnic nie zablokuje centrum miasta. Tym bardziej że kompleksową przebudowę zaplanowano także na stacjach Warszawa Wschodnia i Zachodnia.

Całą rozmowę można przeczytać w numerze 6/2018 miesięcznika "Rynek Kolejowy". Zapraszamy do Empików i prenumeraty!
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Stępień, KM: Pojazdy bateryjne być może pojadą z Ostrołęki do Chorzeli

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Przygotowujemy się do zakupu piętrowych ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Stępień, KM: Pojazdy bateryjne być może pojadą z Ostrołęki do Chorzeli

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Przygotowujemy się do zakupu piętrowych ezetów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5