NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Stadler pracuje nad niskopodłogowym pociągiem wysokich prędkości

| newseria.pl 30.05.2016 206

Stadler pracuje nad niskopodłogowym pociągiem wysokich prędkości
Fot. Michał Szymajda
Stadler Group zbuduje pierwszy niskopodłogowy pociąg wysokich prędkości. Model EC250 będzie mógł się poruszać z prędkością do 250 km/h i połączy Frankfurt nad Menem z Mediolanem. W sumie szwajcarska grupa w ramach kontraktu z narodowym przewoźnikiem SBB dostarczy 29 modeli pojazdu. Pierwsi pasażerowie pojadą nowym pociągiem w 2019 roku.
– Wiele osób uważa, że innowacje to tylko badania i rozwój. Z pewnością są one jednym z elementów, dzięki któremu jesteśmy na takim, a nie innym poziomie zaawansowania technologicznego – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Christian Spichiger, prezes Stadler Group na Europę Środkowo-Wschodnią. – Naszym zdaniem innowacje to jednak nie tylko obszar R&D. To także umiejętność budowy sieci partnerskiej i wykorzystania potencjału, który taka sieć daje – wyjaśnia.

Prezes Stadler Group na Europę Środkowo-Wschodnią zauważa, że polskie przedsiębiorstwa związane z produkcją pojazdów szynowych z roku na rok stają się coraz bardziej innowacyjne. Dzięki temu są w stanie sprostać coraz wyższym wymaganiom, jakie stawia przed nimi szwajcarska grupa. Krajowi producenci sprawdzają się zarówno jako podwykonawcy poszczególnych komponentów, jak i jako pełnoprawni partnerzy Stadlera współpracujący z nimi w ramach konsorcjów.

Przykładem takiej kooperacji jest konsorcjum Newagu oraz spółki Stadler Polska, które pod koniec 2015 roku dostarczyło państwowemu PKP Intercity dwadzieścia dalekobieżnych pociągów Flirt 3.

– Dzięki swojej innowacyjności i dużemu potencjałowi przemysłowemu mogą oni dostarczać komponenty spółkom Stadlera czy innym firmom zewnętrznym z branży kolejowej. Myślę, że to również jest częścią innowacji – stwierdza Christian Spichiger.

Szwajcarska spółka pracuje aktualnie nad budową pociągu Stadler EC250. Jak informuje przedstawiciel spółki, pojazd będzie dostosowany do prędkości 250 km/h i będzie to pierwszy niskopodłogowy pociąg wysokich prędkości w historii firmy. Odbiorcą pierwszych modeli będą państwowe koleje SBB, a pierwsi pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2019 roku.

– Pociąg będzie kursował między Frankfurtem a Mediolanem przez najdłuższy tunel kolejowy na świecie, liczący 57 kilometrów i biegnący pod Alpami. Musi uzyskać homologację w czterech krajach: Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Austrii. W każdym z tych krajów obowiązuje inny system dostaw mocy i inne przepisy bezpieczeństwa – precyzuje Spichiger.

Rozmówca podkreśla także rosnącą rolę polskiego rynku w strategii Stadlera. Zauważa, że aktywność szwajcarskiej grupy działa stymulująco na rozwój lokalnych firm, a sama spółka pełni rolę swoistego klastra integrującego ich działania wokół konkretnych projektów.

– Najpierw przynieśliśmy do Polski nasze know-how. Systematycznie rozbudowujemy i szkolimy nasz zespół. Powiększamy sieć naszych partnerów i pomagamy im się rozwijać. To daje Polsce wyjątkową i bardzo silną pozycję w naszej grupie, nie tylko ze względu na niskie koszty, lecz także ze względu na wysoką jakość – wyjaśnia. – Następnym krokiem będzie rozwijanie prac inżynieryjnych – dodaje prezes Stadler Group na region Europy Środkowo-wschodniej.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (95)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (95)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS