NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Stacja w Legnicy zyska na dostępności. Będzie także remont zabytkowej hali

| Martyn Janduła 12.09.2017 202

Stacja w Legnicy zyska na dostępności. Będzie także remont zabytkowej hali
Fot. Wiesław Łomacz, bazakolejowa.pl
Pod mało mówiącą nazwą – dostosowanie stacji Legnica do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się – kryje się istotny przetarg Polskich Linii Kolejowych, które mają w planach zmodernizować całą stację. Remont przejdą tunele pod torami, perony, a także hala peronowa.
„Dostosowanie stacji Legnica do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się” to najnowsze postępowanie przetargowe PKP Polskich Linii Kolejowych. Prace okazują się jednak o wiele poważniejsze, niż sugeruje to nazwa. Obszar objęty opracowaniem obejmuje stację kolejową w Legnicy – główny, osobowy węzeł kolejowy, położony w ciągu ważnej linii kolejowej nr 275 z Wrocławia do Gubinka. Przez stację kolejową w Legnicy przechodzą łącznie cztery linie kolejowe: linia nr 137 Katowice – Legnica, linia nr 275 Wrocław Muchobór – Gubinek, linia nr 284 Legnica – Jerzmanice Zdrój oraz linia nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów.

Nowe perony i wyremontowana hala

Stację legnicką tworzy 5 peronów kolejowych, częściowo usytuowanych w hali peronowej. I to przede wszystkim infrastruktury służącej pasażerom dotyczyć będą prace. Przebudowę przejdą perony nr 3 i 4. Wykonawca zajmie się przygotowaniem nowych konstrukcji, które będą dostosowane do aktualnych standardów. Prace obejmą także wzniesioną w 1910 roku halę peronową, która jest obecnie jedną z trzech istniejących na terenie Polski hal peronowych, obok tych na stacjach Wrocław i Bytom.

PLK zamierzają przeprowadzić renowację legnickiej hali. Wykonawca zaprojektuje a następnie wykona jej wzmocnienie z dwiema wiatami bocznymi i przedhalą, przykrywającą perony nr 2, 3, 4 i 5. Zaplanowano również odtworzenie świetlika dachowego w kalenicy siedmiu środkowych przęseł nawy głównej w oparciu o dostępne materiały archiwalne, montaż nowego pokrycia dachowego i remont konstrukcji stalowej hali peronowej, uwzględniający wykonanie nowych powłok malarskich oraz zabezpieczenie antykorozyjne.

Trzy tunele do remontu. Pojawią się windy

Na południe od stacji znajduje się budynek Dworca Głównego, połączony z peronami dwoma przejściami podziemnymi – głównym i pocztowym. Po stronie wschodniej znajduje się z kolei ostatnie, trzecie przejście podziemne, łączące perony z ul. Ścinawską i nieczynną już stacją kolejową Legnica Północna.

Remont tunelu głównego obejmie demontaż drzwi i bram, elementów instalacji odwadniającej, zadaszenia nad wejściem na peron nr 1, gablot i tablic informacyjnych, skucie warstw posadzkowych w tunelu do poziomu umożliwiającego późniejsze wykonanie izolacji przeciwwodnej i ułożenie nowych warstw posadzkowych. Przede wszystkim zaplanowano w tunelu budowę wind prowadzących na perony nr 2, 3, 4 i 5, zlokalizowanych przy ścianie zachodniej tunelu. Przebudowę przejdą także schody, które muszą zostać dostosowane do nowej wysokości peronu. PLK zachowają także oryginalnie kute balustrady. Przewiduje się ich wydłużenie i podniesienie do wymaganej wysokości.

W tunelu bagażowym zaplanowano likwidację dźwigów na peronach nr 2, 3, 4 i 5. Podobny zakres robót obejmować będzie przejście „północne”. Tutaj również zaplanowano likwidację dźwigów wraz z naziemnymi obudowami szybów windowych, zadaszeń nad zejściami z peronów nr 3 i 4. Wykonawca przebuduje także schody, dostosowując je do nowej wysokości peronu oraz zamontuje nowe zadaszenia nad schodami wyjściowymi z tunelu na perony.

Prace za 21 mln zł

Zaplanowano także na stacji Legnica wymianę instalacji oświetleniowej i elektrycznej wraz z rozbudową instalacji zasilającej. Wśród robót towarzyszących przewidziano budowę infrastruktury pod późniejszy montaż instalacji monitoringu oraz instalacji SDIP, montaż małej architektury, tablic informacyjnych i piktogramów informacyjno-kierunkowych.

Przetarg prowadzony jest w formule „projektuj i buduj”, zaś szacunkowy koszt wszystkich prac to 21 mln zł netto. Inwestycja powinna zakończyć się za 23 miesiące. PLK oceniać będzie oferty pod kątem ceny (60%) oraz okresu udzielonej gwarancji (40%). Chętnych do przeprowadzenia prac powinniśmy poznać 25 października.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Legnica (72)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Legnica (72)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS