Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stacja Jelcz-Laskowice idzie do przebudowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
20-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Stacja Jelcz-Laskowice idzie do przebudowy
Fot. MateuszFD, CC BY-SA 3.0Jelcz-Laskowice
Polskie Linie Kolejowe uruchomiły postępowanie przetargowe na zaprojektowanie przebudowy stacji Jelcz-Laskowice. Oddzielne postępowanie toczy się na zaprojektowanie prac modernizacyjnych dla samej linii kolejowej nr 277. Jest to alternatywna trasa łącząca Wrocław z Opolem.

Polskie Linie Kolejowe prowadzą postępowanie zmierzające do wyłonienia wykonawcy projektu oraz nadzoru autorskiego modernizacji linii kolejowej nr 277 łączącej Opole Groszowice z Wrocławiem Brochowem. Teraz zarządca uruchomił postępowanie, w którym przedmiotem zamówienia jest również opracowanie projektu, ale tylko przebudowy samej stacji przy linii nr 277. Chodzi o Jelcz-Laskowice, która znajduje się w km 67,379 na terenie województwa dolnośląskiego.

Przetarg odbywa się w formule „projektuj”, więc zamawiający oczekuje opracowania koncepcji programowo-przestrzennej oraz projektu budowlanego i wykonawczego. W ostatnim etapie wykonawca będzie prowadził nadzór autorski nad inwestycją.

W planach PKP PLK jest wymiana na stacji nawierzchni torowej od końca rozjazdu 33 do początku rozjazdu 5, wymiana rozjazdów: 26, 25, 8 oraz wstawek międzyrozjazdowych. Zlikwidowana ma zostać krawędź peronowa nr 1, zaś remontem objęte zostaną perony wyspowe nr 2 i 3, które mają mieć długość 200 metrów. Remont obejmie także przejście pod torami, wiaty peronowe, system odwodnienia i oświetlenie peronów. Przewiduje się również budowę dojść do peronów 2 i 3 dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Regulację przejdą tory przyperonowe, zaś elementy małej architektury mają zostać odtworzone. Pojawi się także ogrodzenie peronowe.

W przypadku koncepcji programowo-przestrzennej, wykonawca musi sporządzić 3 warianty dotyczące budowy wind z przejścia pod torami na perony z uwzględnieniem koniecznych zmian w układzie torów stacyjnych, budowy dojść do peronów w poziomie szyn oraz budowy pochylni z przejścia pod torami na perony.

Planowane prace mają przyczynić się do podwyższenia prędkości handlowej i podniesienia maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego. Przełożyć się ma to na poprawę punktualności pociągów i poprawę przepustowości linii i stacji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij