NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

SKPL: Poza Bieszczadami ruch pod znakiem zapytania

| Kasper Fiszer 18.06.2018 133

SKPL: Poza Bieszczadami ruch pod znakiem zapytania
Dworzec kolejowy w Bytowiefot. Kasper Fiszer
Nadchodzący sezon turystyczny będzie dla SKPL Cargo zdecydowanie inny niż dwa poprzednie – niewielki przewoźnik skupi się bowiem na uruchamianiu pociągów na Podkarpaciu. W związku ze współpracą z PKP Intercity w rejon Zagórza skierowana została większość wagonów motorowych zbierskiej spółki. Duży popyt na usługi w ruchu towarowym spowodował też, że SKPL nie dysponuje lokomotywami, które mogłyby poprowadzić składy zestawione z „ryflaków” 102A.
Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, SKPL Cargo – prywatny przewoźnik ze Zbierska świadczący wbrew nazwie także przewozy pasażerskie – przygotowuje się do realizacji połączeń z Jasła do Łupkowa, które zostaną uruchomione w ramach współpracy z PKP Intercity. Niewielka spółka nie uruchomi natomiast innych pociągów na Podkarpaciu. Prawdopodobnie charakterystyczne „motoraki” serii 810 nie będą także obsługiwać pozostałych sezonowych tras, na których pociągi SKPL kursowały w latach ubiegłych.

Spółka nie ma wolnego taboru pasażerskiego ani lokomotyw

– Chcielibyśmy uruchomić przewozy, ale w tym roku z przyczyn technicznych nie jest to proste – powiedział nam Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo. – Obecnie dopiero wprowadzamy do eksploatacji pojazdy odkupione pod koniec zeszłego roku od Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągowego. Przez to nie posiadamy jeszcze wolnych „osiemsetdziesiątek”, które moglibyśmy skierować na trasy turystyczne znane z ubiegłych lat – dodaje nasz rozmówca (wagony motorowe serii 810 przeznaczone są obecnie głównie do obsługi pociągów w rejonie Zagórza).

SKPL korzystał w latach ubiegłych także z wagonów serii 102A, tzw. ryflaków. Jednak i ich nie będzie można najprawdopodobniej skierować na szlak do Węgorzewa. – Hossa na rynku przewozów towarowych powoduje brak wolnych lokomotyw spalinowych – tłumaczy przedstawiciel przewoźnika. – Najprawdopodobniej z uwagi na obsługę towarową linii nr 212 w lipcu może ruszyć natomiast połączenie do Bytowa, ale nie jest to jeszcze przesądzone – usłyszeliśmy od Alberta Mikołajczyka.

Do Węgorzewa pociągów raczej nie będzie

Wszystko wskazuje więc na to, że w tym roku ruch nie będzie prowadzony na linii nr 259 Kętrzyn – Węgorzewo. Regularne pociągi osobowe kursowały tam do 1992 r., później – do początku XXI w. – utrzymywany był niewielki ruch towarowy, do Węgorzewa sporadycznie dojeżdżały także pociągi turystyczne. Od 2007 r. ruch sezonowy bywa wznawiany – najpierw dzięki współpracy Stowarzyszenia Hobbystów Kolejowych z Dolnośląskimi Liniami Autobusowymi, zaś SKPL prowadził tam przewozy w latach 2016 i 2017.

W latach ubiegłych poza wspomnianymi odcinkami Lipusz – Bytów i Kętrzyn – Węgorzewo SKPL uruchamiał sezonowe pociągi także na wąskotorowej Kaliskiej Kolei Dojazdowej. Nasz rozmówca nie wskazał jednak konkretnych planów otwarcia wąskotorówki w nadchodzące wakacje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5