Dobiegają końca prace przy budowie dodatkowego, trzeciego peronu w Skierniewicach. Do ruchu zostanie włączony od nowego rozkładu. Będą odjeżdżały z niego m.in. pociągi do Kutna czy Warszawy, choć ogólnie nie będzie on zbyt obciążony pod względem ruchu.
W ramach kolejnej przebudowy stacji Skierniewice powstaje dodatkowy, jednokrawędziowy peron (numer 3), który powstaje od strony ulicy Bielańskiej i osiedla Widok. – Prace są już na wykończeniu. Obecnie trwa porządkowanie terenu. Oczekujemy na kontrolę nadzoru budowlanego – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP SA. – Zamontowana została nowa wiata, ławki, oświetlenie, megafony oraz tablice informacyjne – mówi Jakubowski. W ramach prac przedłużono też kładkę dla pieszych i wybudowano windę, która łączyć się będzie także z poziomem wiaduktu drogowego.
Nowy peron zostanie włączony do ruchu od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 13 grudnia. – Będzie przeznaczony do obsługi głównie ruchu lokalnego. Pasażerowie będą mogli z niego wsiąść do pociągów jadących w kierunku Kutna – mówi Jakubowski. W lutym i marcu również część pociągów osobowych do Warszawy będzie odjeżdżała z tego peronu, choć poza tym – jak wynika z rozkładu – nie będzie on szczególnie obciążony.
Przy okazji prac przenumerowano numery torów. – W Skierniewicach został przebudowany cały dotychczasowy układ torowy i w związku z tym sporządzony został nowy schemat stacji – wyjaśnia Karol Jakubowski. Do tej pory przy peronie 1 był tor nr 2 (w kierunku Warszawy), a przy peronie 2 – tory nr 1 (w kierunku Koluszek i Łodzi) i nr 5 (wykorzystywany przede wszystkim przez pociągi osobowe w kierunku Łowicza i Łodzi). Teraz tor nr 5 jest oznaczony jako nr 3, natomiast przy peronie 3 znajduje się tor nr 4.
Na nowym peronie ustawiono dokładnie takie same proste wiaty jak na wcześniej zmodernizowanym peronie 2. Różni je – tak jak i tablice z nazwą stacji – jedynie kolorystyka. – Rozpoczęliśmy już prace związane z dostosowywaniem reszty infrastruktury do obowiązującej kolorystyki, tak aby tworzyła jedną, spójną i estetyczną całość – zapewnia Karol Jakubowski.
To już kolejna przebudowa stacji Skierniewice w ramach trwającej modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź. Pierwsze prace wykonano w latach 2006-2008 w ramach I etapu robót. – Prace modernizacyjne na stacji w Skierniewicach były prowadzone etapami, tak aby ograniczyć utrudnienia podróżnym – zapewnia Jakubowski.