NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Skierniewice z dodatkowym peronem

| wu, Rynek Kolejowy.pl 07.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-07 08:56:26 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Gdyby tak jeszcze z tego nowego peronu mogły pojechać pociągi do Pilawy a przynajmniej Czachówka Południowego...
2015-12-07 09:27:52 Autor: dróżnik
---.145.106.162
@Tomek

Jeśli już to Łukowa, jak dawniej :) ale to pewnie nie tak prędko, bo esełka też pójdzie do remontu. Ale gorzej że ten peron jest jednokrawędziowy - szkoda tyle hajsu wydawać żeby zrobić jedną krawędź.
2015-12-07 10:09:30 Autor: Izy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Przedłużona kładka dla pieszych mogłaby być wykorzystana dla ruchu pieszych nad torami z pominięciem niebezpiecznego (intensywny ruch rowerów, samochodów) przejścia przez wiadukt.
Jednak nie wybudowano schodów wzdłuż wiaduktu, od strony północnej, które umożliwiłyby wykorzystanie przejścia obok wiaduktu, po przedłużonej kładce i dalej po istniejącej ścieżce.
Gdyby takie schody zbudowano, niepotrzebna byłaby winda do poziomu wiaduktu, ustałby ruch pieszych po wiadukcie.
Jest to błąd funkcjonalny projektu, pewnie projektanci PKP nie konsultowali się z władzami miasta przy tworzeniu takiej wersji przebudowy.
2015-12-07 10:32:31 Autor: Ariel Ciechanski
---.48.2.101
W odpowiedzi na post Tomek Janiszewski:
"Gdyby tak jeszcze z tego nowego peronu mogły pojechać pociągi do Pilawy a przynajmniej Czachówka Południowego..."
Za to będzie można bezpośrednio zjechać do skierniewickiej Parowozowni. :-P.
2015-12-07 10:40:00 Autor: Izy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Dodam do powyższego komentarza, że stacja Skierniewice jest jedynym mi znanym takim miejscem w regionie centralnym Polski, gdzie jest brak dedykowanego przejścia dla pieszych przez tory kolejowe w postaci kładki lub tunelu.
Od lat mieszkańcy miasta przemieszczający się z konieczności przez wiadukt drogowy są narażani na różne niebezpieczeństwa z tym związane tzn intensywny ruch rowerów po tej samej drodze, spaliny, kurz, hałas samochodów, dodatkowo potęgowany przez wszechobecne bariery dźwiękochłonne.
Przebudowa stacji Skierniewice w łatwy sposób mogła to zmienić.
2015-12-07 10:59:32 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Takie rzeczy to sobie możecie budować macie tam jakiś urząd miasta czy gminy i od tego on jest żeby ułatwiać życie mieszkańcom a nie PKP pieniądze na kolej powinny być wydawane na te cel a nie na mieszkańców gmin przy torach.
2015-12-07 11:08:59 Autor: podróznik
---.81.168.130
Nie ma czegoś takiego jak "projektanci PKP".
Projektanci pracujący na zlecenie wykonawcy robót kreślą dokładnie to czego wymaga Program Funkcjonalno-Użytkowy.
A że PFU najczęściej przygotowuje mały Kazio, to już zupełnie inna sprawa.
Należy jeszcze zwrócić uwagę, że zgodnie z definicjami kolejowymi zadaniem takiego obiektu jest doprowadzenie podróżnych do peronów.
Jeżeli kładka ma spełniać inne funkcje to wykracza poza zakres zainteresowania i przede wszystkim możliwości finansowania przez kolej.
2015-12-07 12:38:21 Autor: Izy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Tu nie chodzi o to aby PKP budowała za swoje pieniądze obiekty dla miasta ale aby był wymóg konsultacji, opiniowania projektu przejścia dla pieszych i dojścia do peronów, budynku dworcowego z władzami miasta. Przebudowa stacji jest przecież na terenie miasta Skierniewice, mimo że PKP jest właścicielem terenu przebudowy!
2015-12-07 13:41:55 Autor: podróżnik
---.81.168.130
@Izy

Jest to oczywisty wymóg poprzedzający wydanie pozwolenia na budowę.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5