Ponad 23 mln zł brutto będzie kosztować modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Suchedniów. Skanska, która jest generalnym wykonawcą inwestycji, zrealizuje kontrakt w ciągu trzech i pół miesiąca. Pracę rozpoczynają się 1 lipca.
To już trzeci kontrakt firmy Skanska w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 8 Radom – Kielce”. Dwa i pół roku temu spółka zmodernizowała odcinek Radom – Skarżysko-Kamienna, pół roku temu zakończyła modernizację odcinka Skarżysko-Kamienna – Kielce. Teraz przystępuje do kolejnego etapu zadania Skarżysko-Kamienna – Suchedniów. Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych.
– W ramach prac budowlanych wymienimy nawierzchnię torową na torze nr 1 na odcinku Skarżysko–Kamienna – Suchedniów o długości 8,5 km i wyremontujemy trzy przejazdy kolejowo-drogowe oraz dwa przejścia dla pieszych wraz z ich odwodnieniem – mówi Jarosław Grzegorzewski, kierownik budowy Skanska.
– W toku prac wymienimy również nawierzchnię torową na torze nr 1 oraz na torach 3, 4, 5 i 6 na stacji kolejowej Suchedniów. Na stacji Suchedniów wykonamy też nową nawierzchnię rozjazdu nr 3 na torze nr 1 oraz nawierzchnię drogową wraz z odtworzeniem dojazdów do torów 1, 2, 3, 4, 5 i 6 – komentuje kierownik budowy.
Prace na prawie 9 kilometrach torów
Roboty trakcyjne obejmować będą odcinki o łącznej długości ok. 7,7 km, zaś roboty związane z wymianą nawierzchni torowej odcinki o łącznej długości ok. 8,5 km.
– Wymiana nawierzchni torowej na szlaku będzie odbywała się przy pomocy pociągu potokowego. Potokowa wymiana nawierzchni polega na zdejmowaniu starych elementów nawierzchni i jednoczesnym zastępowaniu ich nowymi przez poruszający się po torze kolejowym specjalny pociąg – wyjaśnia Rafał Wojciechowski, menadżer projektu firmy Skanska.
Prace rozpoczynają się 1 lipca, a ich zakończenie przewidywane jest na połowę października tego roku. Obecnie prędkość na remontowanym odcinku ograniczona jest do 90 km/h. Dostosowanie całej linii do prędkości 120 km/h znacznie skróci czas podróżowania.
Utrudnienia w ruchu
– Podczas prowadzenia robót wystąpią chwilowe utrudnienia dla kierowców samochodów oraz pasażerów pociągów. Tor nr 1, gdzie wymieniamy nawierzchnię, zostanie zamknięty dla podróżnych. Wyłączony z użytkowania będzie również peron nr 1 w miejscowości Skarżysko Zachodnie i Suchedniów Północny. Ruch pociągów prowadzony będzie po torze nr 2 – mówi kierownik budowy Jarosław Grzegorzewski.
Prowadzone prace nie powinny wpłynąć znacząco na długość oraz komfort podróży. Dołożymy wszelkich starań, aby prowadzone przez nas prace były dla podróżnych jak najmniej odczuwalne. Prosimy też o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do oznakowania wprowadzonego na czas robót – dodaje kierownik robót.