NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Są chętni na remont linii nr 97 ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej

| Martyn Janduła 28.02.2017 4

Są chętni na remont linii nr 97 ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej
Linia nr 97 na odc. Skawina - Sucha BeskidzkaFot. Skanska
Inwestycje PKP PLK za ponad 230 mln zł ma skrócić o kwadrans podróże do Zakopanego. Przy okazji prac remont przejdzie także 9 stacji i przystanków między Skawiną a Suchą Beskidzką. Teraz zarządca infrastruktury otworzył koperty na prace na linii kolejowej nr 97. Chętnych jest 7 podmiotów.
PLK prowadzą przetarg, który składa się z dwóch zadań. Jednym z nich są „Prace na odcinku linii kolejowej nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka”, zaś drugim zadaniem jest zaprojektowanie robót dla „Budowy łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej w ciągu linii nr 97 Skawina – Żywiec i nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała”.

Projekt realizowany ze środków budżetowych ma w konsekwencji pozwolić na skrócenie czasu przejazdu o około 16 minut między Krakowem Płaszowem a Suchą Beskidzką. Prace usprawnią ruch kolejowy, a swym zakresem obejmą m.in. kompleksową wymianę ponad 35 km torów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę blisko 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów (m.in. w Skawinie, w Przytkowicach, w Kalwarii Zebrzydowskiej) i 2 wiaduktów (Wola Radziszowska i Stryszów). Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa kilkunastu skrzyżowań drogi z torem.

W ramach zadania na linii nr 97, zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami: Skawina – Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała, która po realizacji ułatwiłaby ruch pociągów. Zakończenie prac ma nastąpić w 2020 r. Na wykonanie zadania pierwszego wykonawca będzie miał 1000 dni od dnia podpisania umowy, zaś na wykonanie łącznicy – 650 dni.

Do przetargu stanęło siedem podmiotów. PKP PLK przygotowały budżet w wysokości 289 mln zł brutto. Wszystkie oferty mieszczą się w zakładanej kwocie. Wszyscy w dokumentacji zawarli 72-mioesięczny termin gwarancji i zapewnienie, że 90% personelu wykonawcy to pracownicy zatrudnieni w oparciu o umowę o pracę. Wszystko wskazuje zatem na to, że to cena przesądzi o wygranej. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Fewaterm z Gromnika i Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Rajbud z Szymbarka. Ich propozycja wynosi 218,3 mln zł brutto.

Do przetargu stanęli również Trakcja PRKiI (230,8 mln zł brutto), konsorcjum firm Track Tec Construction z ZUE (277,9 mln zł brutto), czeskie OHL ZS (255,8 mln zł brutto), Torpol (240 mln zł brutto), austriacki Swietelsky Rail (232,3 mln zł brutto) oraz Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (236,6 mln zł brutto).

Inwestycja na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97), realizowana jest w ramach większego projektu o nazwie „ Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane” o wartości 950 mln zł. Po zakończeniu wszystkich inwestycji PLK czas przejazdu w relacji Kraków – Zakopane skróci się o około 1 godz. i 20 minut, tj. z 3 godz. 30 min. do około 2 godzin i 15 minut.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (255)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (255)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS