NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Rzońca: PKP Cargo brakuje wagonów, a w krzakach stoi ich 30 tysięcy

| Jakub Madrjas 25.10.2017 288

Rzońca: PKP Cargo brakuje wagonów, a w krzakach stoi ich 30 tysięcy
Fot. Igor Urbański, SM42.pl
– PKP Cargo ma dwadzieścia do trzydziestu tysięcy wagonów, które stoją w przysłowiowych krzakach. Trzeba szybko przywrócić je do ruchu, bo nie ma czym wywieźć węgla – uważa przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury Bogdan Rzońca.
Podczas dzisiejszej debaty tygodnika „Gazeta Polska” na temat rozwoju transportu kolejowego w Polsce uczestnicy odnieśli się do opisywanego przez media braku wagonów do transportu węgla. Według firm energetycznych brakuje 1-2 tys. węglarek dziennie. Jednak zdaniem PKP Cargo problemem są liczne zamknięcia torowe na sieci PKP PLK. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Dorabianie ideologii

Do tematu postawionego przez prowadzącego debatę Tomasza Sakiewicza, naczelnego „GP”, jako pierwszy odniósł się Bogdan Rzońca, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. – Mamy dwadzieścia do trzydziestu tysięcy wagonów, które stoją w przysłowiowych krzakach. Trzeba szybko przywrócić je do ruchu, bo nie ma czym wywieźć węgla. Dorabia się do tego ideologię, że trasy nie są dostępne, a to nieprawda. Organizacja pod nazwą Cargo musi być lepiej zarządzana – podkreślił.

Jak dodał Rzońca, Polska była kiedyś potentatem w produkcji wagonów towarowych. – Mamy potężne hale, w których kiedyś produkowano wagony. Nie tak dawno w Jaśle otworzyliśmy sekcję remontów, która miała być zamknięta. Jak się okazało, „Da się”. Pracuje tam teraz sto osób, które przeszło z robienia przeglądów P1 do poziomu P5. Dla PKP Cargo to ogromny sukces – podkreślił Rzońca.

Trzeba wzmocnić potencjał PKP Cargo

– W PKP Cargo tkwi ogromny potencjał, trzeba wzmocnić i rozbudować – podsumował Bogdan Rzońca. Również sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Jerzy Kwieciński podkreślał, że kwestia ekspansji i budowania lidera przewozów na poziomie europejskim z PKP Cargo jest bardzo ważna. On również odniósł się do problemu z przewozem węgla. – Braki wagonowe PKP Cargo to nie problem, a szansa dla naszej branży kolejowej. Jeśli tych wagonów nie ma, to trzeba je zbudować i producenci powinni podjąć to wyzwanie – stwierdził wiceminister rozwoju. Wojciech Balczun, do niedawna prezes Ukrzaliznyci, dodał z kolei, że na Ukrainie wciąż funkcjonuje ogromny potencjał w zakresie budowy wagonów towarowych, w Polsce praktycznie zlikwidowany. Do tego koszty robocizny wciąż są tam dużo niższe niż w naszym kraju.

Uczestniczący w debacie prezes PKP PLK Ireneusz Merchel dodał, że ma pewność że PKP Cargo zrobi wszystko, żeby odbudować swój potencjał. – Te działania powinny zostać podjęte jak najszybciej – zaznaczył. Przyznał jednak, że sam zarządca infrastruktury ma obecnie dylemat w kwestii ewentualnych zmian w Krajowym Programie Kolejowym, skoro już niewielki spadek prędkości handlowych na torach (rzędu kilku km/h) spowodował tak duże perturbacje.

PKP Cargo: Jest ilostan wagonów oczekujących na naprawy

– Szkoda, że w merytorycznej dyskusji zabrakło głosu PKP Cargo, przewoźnika, który ma połowę udziałów w rynku kolejowym. Nie mogliśmy się zatem odnieść bezpośrednio do poruszanych podczas debaty problemów. Osoby znające się na kolei wiedzą, że czymś naturalnym w procesie technologicznym każdego przewoźnika, a zwłaszcza działającego w tak dużej skali jak PKP Cargo, jest pewien ilostan wagonów oczekujących na naprawy rewizyjne i okresowe – komentuje dla "Rynku Kolejowego" Jacek Wnukowski z biura prasowego PKP Cargo.

– Aktualnie moce naprawcze Grupy PKP Cargo są w pełni wykorzystane. Ze względu na rosnące potrzeby wagonowe rozbudowujemy te moce, a także aktywnie poszukujemy możliwości pozyskania taboru na rynku.
Szybkie zwiększenie liczby napraw wagonów nie jest możliwe m.in. ze względu na ograniczone moce naprawcze na rynku zewnętrznym – dodaje przedstawiciel giełdowej spółki.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS