Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszają kolejne inwestycje na Nadodrzance

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
07-07-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszają kolejne inwestycje na Nadodrzance
Fot. PKP PLKRuszają kolejne inwestycje na Nadodrzance
Prawie 30 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe na prace modernizacyjne przy Nadodrzance. PLK zaplanowały prace na linii Szczecin – Wrocław w Rzepinie i na odcinku Jerzmanice Lubuskie – Rzepin – Drzeńsko.

W lipcu PLK podpisały umowę na wymianę torów na łącznicach kolejowych Jerzmanice Lubuskie – Rzepin – Drzeńsko (linie nr 821 i 822). Obejmuje ona wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz roboty budowlane.

– Efektem zadania będzie pozytywna zmiana w obsłudze podróżnych na peronach w Rzepinie. Dwa perony zostaną podwyższone i otrzymają nową nawierzchnię. Będzie też nowe nagłośnienie i oświetlenie. Wykonane zostanie przejście pomiędzy peronami (nr 4 i nr 5) w poziomie szyn, z zabudową pochylni dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych – mówi Alicja Grochowiak, kierownik kontraktu w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca wymieni prawie 11 km toru, w tym tory na stacji Rzepin. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna. Istotnym elementem prac, poprawiającym bezpieczeństwo i jakość jazdy, jest montaż 13 nowych rozjazdów i naprawa 3 przejazdów kolejowo-drogowych. Szczególnie dla ruchu towarowego ważna jest też rewitalizacja 7 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 wiaduktów i mostu. Prace mają zapewnić dwukrotnie szybszy przejazd pociągów z maksymalną prędkością do 100 km/godz. (obecnie 50 km/godz.) i naciskiem na oś. do 221 kN.

– Przed nami kilkanaście miesięcy intensywnej pracy. Rozpoczynamy projektowanie inwestycji, a już we wrześniu planujemy ruszyć z robotami. Zużyjemy ok. 1 200 ton szyn. Będziemy korzystać z własnego sprzętu specjalistycznego, m.in. nowych bramek suwnicowych PTH-350, podbijarki torowej, pociągu sieciowego, zgrzewarki – mówi Tomasz Rybak, Menadżer Projektu, Oddział Kolejowy, Skanska.
Zgodnie z umową przeprowadzone zostaną też prace związane z odwodnieniem oraz z zakresu zabezpieczenia ruchu kolejowego i elektroenergetyki.

Wartość umowy wynosi 29,26 mln zł. Zakończenie prac ustalone jest na październik 2017 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5