szukaj
Śledź nas:

Rezultat budowy łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki wykorzystany słabo

| Michał Szymajda 16.11.2017 106

Rezultat budowy łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki wykorzystany słabo
Skład PKP Intercity w ZakopanemFot. Patryk 98, SM42.pl
Na konferencji PKP PLK i PKP Intercity, poświęconej nowemu rozkładowi jazdy, który zacznie obowiązywać od 10 grudnia, pochwalono się skróceniem czasu jazdy pociągów pomiędzy Krakowem a Zakopanem. Tymczasem jeden z ekspresów, dzięki inwestycji za prawie 350 mln zł, skróci czas jazdy na tym odcinku o 7 minut, a TLK Karpaty z Krakowa Głównego do Zakopanego pojedzie dłużej o… 24 minuty.
Siedmiominutowe skrócenie czasu przejazdu na całym odcinku Kraków Główny – Zakopane osiągnie ekspres Tatry. Co prawda, jak informuje nas Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, między Krakowem Głównym a Krakowem Bonarką pociąg ten pomknie w 7 minut, czyli o 15 minut szybciej niż dotychczas, ale później na 8 minut stanie na stacji Stronie, bo w przeciwnym kierunku będzie jechał pociąg regionalny (linia 97 jest tu jednotorowa). Taka sytuacja dotyczy także wydłużonego z Warszawy do Gdyni wariantu ekspresu Tatry: EIC Giewont. Finalnie podróż między Krakowem a Zakopanem skróci się dzięki inwestycji o 7 minut. Jeszcze gorzej jest, jeśli weźmiemy pod uwagę przejazd EIC Tatry/Giewont w kierunku przeciwnym – z Zakopanego. Okazuje się, że mimo otwarcia łącznicy, czas przejazdu będzie dokładnie taki sam jak obecnie i wyniesie 3 godziny i 4 minuty. Tak przedstawia to portal pasażera należący do PKP PLK.

TLK Karpaty wciąż przez Płaszów

Znacznie wydłuży się przejazd na trasie z Krakowa Głównego do Zakopanego pociągiem TLK Karpaty. Pociąg ten nie będzie korzystał z nowej łącznicy, ponieważ będzie dzielony na grupy wagonów zdążających w różnych kierunkach – jak do tej pory – na stacji Kraków Płaszów. Czas przejazdu tego nocnego pociągu miedzy stolicą Tatr a Krakowem będzie rekordowy i wyniesie aż 3 godziny i 29 minut. Obecnie ten pociąg kursuje między wymienionymi stacjami w 3 godziny i 6 minut – aż 23 minuty szybciej. Z Zakopanego TLK Karpaty dojedzie do Krakowa Głównego w 3 godziny i 23 minut, także z postojem w Płaszowie.

Tylko o minutę szybciej niż TLK Karpaty w tym rozkładzie, jeśli wierzyć danym udostępnianym przez PKP PLK, z Krakowa do Zakopanego pojedzie przez łącznice Zabłocie – Krzemionki IC Witkacy, zestawiony z ezt Flirt należącego do PKP Intercity.

Regionalne pojadą krócej

Korzyść z budowy łącznicy odczują pasażerowie pociągów regionalnych. Bezpośrednie pociągi Kraków Główny – Zakopane bez zajazdu do Płaszowa pojadą krócej nawet o 20 minut. Ich średni czas przejazdu po tym odcinku to 3 godziny i 12 minut. Wciąż będą jednak słabą alternatywą dla przewoźników autobusowych, ze względu na czas przejazdu. Autobusy przemierzają trasę Kraków – Zakopane w niewiele ponad 2 godziny.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS