Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rembertów i Wesoła bez szlabanów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rembertów i Wesoła bez szlabanów
Fot. UM WarszawyTunel w Międzylesiu podczas budowy
Trzy bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe powstaną w Rembertowie i Wesołej dzięki porozumieniu Miasta Stołecznego Warszawy i PKP Polskich Linii Kolejowych. Będzie bezpieczniej, a kierowcy zyskają lepsze połączenie pomiędzy rozdzielonymi torami dzielnicami.

Dzisiaj PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Miastem Stołecznym Warszawa umowę na budowę dwóch tuneli oraz wiaduktu na linii z Warszawy do Sulejówka. Umowa określa zasady i warunki wspólnej realizacji oraz utrzymania i eksploatacji obiektów po zakończeniu budowy.

– Ruch kolejowy na linii w kierunku Sulejówka i Mińska Mazowieckiego jest bardzo intensywny, a w ciągu ostatnich lat przybyło również samochodów. Wspólnie z miastem wypracowaliśmy umowę na przeprowadzenie inwestycji, która usprawni komunikację i podwyższy poziom bezpieczeństwa pociągów. Koszt będzie rozłożony pół na pół – powiedziała Sławomira Wierzchowska, dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

W pierwszym etapie przedsięwzięcia, w latach 2017-18, opracowana zostanie dokumentacja projektowa, pozyskane stosowne decyzje administracyjne (decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej) i potrzebne grunty. Prowadzeniem inwestycji zajmie się Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą na tym etapie opiniowały elementy inwestycji z zakresu infrastruktury i ruchu kolejowego. Drugi etap to już budowa w terenie i wszelkie formalności związane z rozliczeniem inwestycji. Po wyborze wykonawcy inwestycja będzie skoordynowana tak, aby w jak najmniejszym stopniu wpływała na ruch w mieście i na kolei. Po wybudowaniu o obiekty będzie dbało miasto, kolej będzie zarządzała infrastrukturą służącą ruchowi pociągów.

– Chcemy aby budowa trzech skrzyżowań bezkolizyjnych odbywała się równolegle. To pozwoli na szybsze oddanie inwestycji i ograniczy utrudnienia. Planujemy, że prace budowlane rozpoczną się w 2019 roku i zakończą w 2021 – powiedziała Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

W ramach wspólnej inwestycji wybudowany zostanie wiadukt drogowy na ul. Chełmżyńskiej na skrzyżowaniu linii kolejowej nr 2 z ulicą w okolicy istniejącego przejazdu jednopoziomowego, tunel wraz z układem drogowym w ciągu ul. Marsa, drogi wojewódzkiej nr 637 i al. gen. A. Chruściela „Montera” i tunel wraz z układem drogowym w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w połączeniu z drogą wojewódzką nr 637 – ul. Okuniewską. Szacowany koszt całego przedsięwzięcia to ok. 115 mln zł, w tym roboty budowlane ok. 90 mln zł. Miasto i PKP PLK S.A. pokryją je po połowie.

PLK wpisały zadanie budowy tuneli i wiaduktu w projekt z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami”. W ramach tego zadania na Mazowszu kolej zamierza wybudować także tunele w Sulejówku. Łącznie w projekcie zarządca infrastruktury przeznaczy 400 mln zł na modernizację przejazdów kolejowo-drogowych i budowę skrzyżowań bezkolizyjnych.

Przedsięwzięcie PLK i Warszawy wpisuje się w konsekwentne wprowadzanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe bezkolizyjnych przejazdów (wiaduktów i tuneli) przez tory. Takie rozwiązania zastosowano m.in. na trasie Warszawa – Trójmiasto, budowane są w Tarnowie, na linii Wrocław – Poznań. Dzięki nim zwiększa się poziom bezpieczeństwa na kolei i usprawniane są systemy komunikacji miejscowości „przylegających” do linii kolejowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5