NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PTS: Feniks spełni wymagania i nie będzie budził kontrowersji

| Martyn Janduła 11.07.2017 223

PTS: Feniks spełni wymagania i nie będzie budził kontrowersji
EN57 FeniksFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Feniks to EN57 po gruntownej modernizacji, którą na zlecenie PTS-u wykonał H. Cegielski – FPS. – Pasażerowie nie będą nawet świadomi tego, że jest to produkt zmodernizowany – mówi dla Rynku Kolejowego Adam Laskowski, prezes zarządu Polskiego Taboru Szynowego. Rozmawiamy z nim o tym, w jakim celu do Przewozów Regionalnych trafiają dwa Feniksy oraz jakie plany dla pozostałych ma PTS.
Adam Laskowski, prezes zarządu Polskiego Taboru Szynowego: Posiadamy 20 tak naprawdę ukończonych składów, zaś dwa z nich zostają przekazane Przewozom Regionalnym. Przed przystąpieniem do zaoferowania przewoźnikom naszych pojazdów, chcemy je po prostu przetestować. Zdajemy sobie sprawę z tego, że są to nowoczesne rozwiązania, które budziły pewne obawy co poniektórych przewoźników, czy miłośników kolei. Dlatego też zaoferowaliśmy je Przewozom Regionalnym, aby mogły je przetestować i te obawy rozwiać. Jestem pewny naszego produktu, bo wiem, że wykonała je solidna fabryka z dużą historią. Uważam, że spełnią wymagania i nie będą budziły już żadnych kontrowersji.

Jak długo Przewozy Regionalne będą je testować?

Maksymalnie do 11 grudnia, czyli do momentu, kiedy zmieniać się będzie obecny rozkład jazdy. Wtedy zakładamy koniec testów. W trakcie już jednak rozpoczniemy procedurę oferowania elektrycznych zespołów trakcyjnych Feniks wszystkim przewoźnikom w Polsce.

Czy jest planowane włączanie instytucji finansowych pośredniczących w tym projekcie?

Przedsięwzięcie modernizacji Feniksów sfinansowała Agencja Rozwoju Przemysłu. Jeżeli chodzi o leasing pojazdów, to rozmawiamy z podmiotami, które oferują tego typu usługi na rynku finansowym w Polsce, natomiast będzie on finansowany ze środków przewoźników.

Jak Feniksy wpisują się w Strategię na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w której duży nacisk kładzie się jednak na zakup nowego taboru?

Ten projekt został tak naprawdę rozpoczęty w 2015 roku, kiedy projekt ministra Morawieckiego nie był jeszcze wdrożony. Zwróciłbym tutaj jednak na współpracę podmiotów. W przypadku mieliśmy do czynienia z Przewozami Regionalnymi, H. Cegielskim i Polski Tabor Szynowy. Ta synergia spółek w grupie Agencji Rozwoju Przemysłu jest tutaj dowodem na to, że razem możemy więcej i dzięki naszej współpracy doprowadziliśmy do tego, że Feniks dzisiaj wyjeżdża na tory.

W takim razie zapytam, jak konkurencyjny ma być ten pojazd względem nowych ezt-ów?

Produkcja nowych ezt-ów jest bardzo droga i kosztuje ok. 20 mln zł. Modernizacja starych ezt-ów, jeżeli chodzi o nasz projekt, była praktycznie o połowę tańsza, dzięki czemu przewoźnicy nie są zmuszeni do wykładania aż tak ogromnych pieniędzy na zakup nowego składu, a dostają tak naprawdę produkt, który spełnia ich wymagania. Myślę również, że pasażerowie nie będą nawet świadomi tego, że jest to produkt zmodernizowany, bo nie odczują różnicy między naszym produktem po modernizacji a nowym taborem.

Jakie kolejne projekty planuje PTS po Feniksie?

Planujemy kolejne rozwiązania, aczkolwiek nie chcę na razie mówić o szczegółach. Ma to związek z rządowym programem Luxtorpeda 2.0.

W jakim gronie ma zostać zrealizowany?

Myślę, że obecny skład przy modernizacji Feniksa, był bardzo dobry i chcielibyśmy w tym samym gronie dalej kontynuować współpracę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS