Partnerzy serwisu:
Komentarze

Przyżycki: Nie mnożyć nadmiernie zadań na linii do Lublina

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMENTARZE
Przyżycki: Nie mnożyć nadmiernie zadań na linii do Lublina
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Lublina jest jedną z kluczowych i największych inwestycji spośród zaplanowanych na najbliższe lata realizacji PKP PLK. Doświadczenia z realizacji inwestycji o podobnym rozmiarze pokazują, że dla terminowości wykonania projektów bardzo ważne jest także równoległe realizowanie zadań związanych z automatyką kolejową – pisze Paweł Przyżycki, dyrektor zarządzający w Thales Polska.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Lublina jest jedną z kluczowych i największych inwestycji spośród zaplanowanych na najbliższe lata realizacji PKP PLK. Kompleksowość założonego zakresu prac wymaga rozwiązań systemowych, które pozwolą najefektywniej przeprowadzić prace i w pełni wykorzystać potencjał płynący z modernizacji, w tym instalacji nowoczesnych systemów automatyki kolejowej.

Zamawiający rozważa podzielenie obszernego przetargu na mniejsze części. Doświadczenia z realizacji inwestycji o podobnym rozmiarze pokazują, że dla terminowości wykonania projektów bardzo ważne jest także równoległe realizowanie zadań związanych z automatyką kolejową. Na linii L7 zaplanowano wdrożenie systemu ERTMS.

Po podziale zadań w przetargu, europejski system ma być instalowany łącznie z warstwą podstawową systemu sterowania ruchem kolejowym na całej linii. Takie rozwiązanie pozwoli na sprawną realizację inwestycji, zachowanie kompatybilności systemów i możliwość szybszego przekazania systemu ERTMS do eksploatacji. Przy takim podejściu koordynacja wykonawców robót remontowych może przebiegać sprawnie i z korzyścią dla końcowej ceny oraz czasu realizacji projektu.

Jednocześnie warto pamiętać, że proponowany przez niektórych inny scenariusz, tj. oddzielenia warstwy podstawowej srk od ERTMS był już sprawdzany na liniach kolejowych Warszawa – Gdańsk i Warszawa – Łódź. Jego efektem było powstaniem poważnych utrudnień, a w konsekwencji dużych opóźnień w terminie zakończenia inwestycji. Obie modernizacje trwają już 10 lat. Przyjmując takie niekorzystne rozwiązanie, można z góry spodziewać się konieczności zwiększenia nakładów finansowych na modernizację.

Sumując, nadmierne mnożenie projektów jest nieuzasadnione, nie będzie służyło interesowi nie tylko wykonawców, ale przede wszystkim inwestora, a w konsekwencji i pasażerów, którzy dłużej będą musieli czekać na efekty modernizacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Pasażer

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Jakub Madrjas 06 maja 2019

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Zintegrowany transport

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Kasper Fiszer 09 września 2018

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Pasażer

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Jakub Madrjas 06 maja 2019

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Zintegrowany transport

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Kasper Fiszer 09 września 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5