NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Przewozy Regionalne zamówią kolejne Linki

| Jakub Madrjas 27.04.2017 379

Przewozy Regionalne zamówią kolejne Linki
Fot. Rynek Kolejowy
Spółka Przewozy Regionalne wykorzysta opcję na dwa kolejne pociągi Link z Pesy – to najważniejsza informacja z dzisiejszej prezentacji pierwszego pojazdu dla PR, która odbyła się w Warszawie.
Prezentacja SA139 Link – pierwszego pojazdu tego typu, który został zamówiony przez spółkę Przewozy Regionalne, a nie któregoś z marszałków województw – odbyła się na stacji Warszawa Wileńska, nieopodal siedziby spółki PR. – Przyszłość zaczyna się dziś. To pierwszy z ponad pięćdziesięciu pojazdów, które spółka kupi lub zmodernizuje w ramach programu restrukturyzacji – zaznaczył prezes spółki Przewozy Regionalne Krzysztof Zgorzelski.

Dla trzech województw

Prezes PR podkreśla, że wymiana taboru spółki to konieczność i leży w interesie pasażerów – zarówno pod kątem ich bezpieczeństwa, jak i komfortu. Oficjalnie poinformował, że Przewozy Regionalne wykorzystają prawo opcji na zakup dwóch kolejnych Linków. Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu”, w sumie pięć pojazdów SA139 będzie obsługiwać połączenia w województwie pomorskim (z Chojnic), warmińsko–mazurskim oraz lubuskim, a także pociągi specjalne.

Prezes przypomniał również o przetargu na modernizację pięciu składów ED72. Otwarcie ofert zaplanowano na 22 maja. – Spodziewamy się co najmniej dwóch ofert. Rynek nam zaufał, podobnie jak pół roku wcześniej banki, które udzieliły finansowania inwestycji taborowych – podkreślił. To na razie koniec inwestycji taborowych – spółka na razie nie może korzystać ze środków unijnych ze względu na udzieloną przez rząd pomoc publiczną. Inwestycje po zakończeniu okresu karencji są już jednak planowane, pisaliśmy o nich tutaj.

Jeden z najnowocześniejszych na świecie

Prezes Pesy Tomasz Zaboklicki podkreślił na prezentacji, że SA139 to jeden z najnowocześniejszych spalinowych zespołów trakcyjnych na świecie, który spełnia m.in. wszystkie normy Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności. – To dzieło polskich inżynierów i dowód na to, że Polacy potrafią. Pociąg Link jako pierwszy w historii polskich pojazdów kolejowych zdobył homologację na niemieckim rynku, co nie udało się nawet przed wojną – powiedział Zaboklicki.

Jak dodał, zamówienia nie byłoby, gdyby nie nowa wizja rozwoju spółki Przewozy Regionalne i jej marki PolRegio, którą nazwał „ucieczką do przodu”. Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu”, zmiana podejścia PR, które zapowiadają wspieranie polskich producentów, jest szczególnie cenna, ponieważ dotąd nowe pojazdy zamawiali z polskich fabryk w ogromnej większości marszałkowie województw, a nie spółki przewozowe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bydgoszcz (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Bydgoszcz (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS