Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przewozy Regionalne pożyczają lokomotywy z PKP Cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przewozy Regionalne pożyczają lokomotywy z PKP Cargo
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.plPociąg Wilczka prowadzony lokomotywą należącą do PKP Cargo
Część z nielicznych lokomotyw elektrycznych, które posiadają Przewozy Regionalne czeka na zakończenie napraw okresowych. Dlatego przewoźnik, jeżdżący obecnie pod marką PolRegio, zdecydował się na wynajęcie ich z PKP Cargo.

Przewozy Regionalne na własność mają tylko pięć w pełni sprawnych elektrycznych lokomotyw. Wszystkie to EP07P zmodernizowane przed kilkoma laty w ZNLE Gliwice. Można je zobaczyć głównie w relacjach Poznań – Wrocław – Międzylesie/ Szklarska Poręba, gdzie kursują ze zmodernizowanymi w ramach umowy POIiŚ wagonami. Jedna lokomotywa przeznaczona jest natomiast do obsługi transgranicznej relacji Terespol – Brześć.

– Aktualnie dwie z naszych lokomotyw są sprawne, a trzy pozostałe poddawane są naprawom okresowym. Aby zaspokoić nasze potrzeby, wynajmujemy trzy pojazdy od PKP Cargo. Takie rozwiązanie umożliwia nam obsługę wszystkich połączeń na trasie Poznań – Wrocław – Międzylesie/ Szklarska Poręba zmodernizowanymi wagonami – mówi Michał Stilger z biura rzecznika Przewozów Regionalnych.

10 marca na przedmieściach Wrocławia doszło do wypadku na przejeździe kolejowym (zginął w nim policjant, o czym piszemy tutaj), przez co na jednej z długich tras prowadzących przez dwa województwa uruchomiono skład zastępczy, którym był ezt serii EN57. Był to jedynie incydent, ale i tak zdenerwował mocno podróżnych.

– W sytuacjach awaryjnych decydujemy się na jak najszybsze podstawianie innych składów lub autobusów zastępczych. Ze względów logistycznych, ale przede wszystkim z przyczyn niezależnych od nas, zdarza się, że standard pojazdów zastępczych bywa inny niż składów obsługujących daną relację na co dzień – dodał Stilger.

Przewozy Regionalne na swoim stanie mają jeszcze zakupione od PKP Intercity lokomotywy EU07, które miały być poddane modernizacji po to, by prowadzić pociągi dalekobieżne  z prędkością 160 km/h (w ramach nieistniejącej już prawie oferty InterRegio). Sześć lokomotyw kupionych za 6 mln zł nigdy nie zostało jednak przebudowanych (nie udało się na to pozyskać środków) i obecnie stoją bezczynnie na terenie bazy PR w Toruniu Kluczykach. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5