NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Przewozy Regionalne pozbywają się zbędnych nieruchomości

| Michał Szymajda 21.10.2016 50

Przewozy Regionalne pozbywają się zbędnych nieruchomości
Przewozy Regionalne pozbywają się zbędnych nieruchomości (zdjęcie ilustracyjne)Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Kilka tygodni temu prezes Przewozów Regionalnych zapowiedział, że Przewozy Regionalne mają kilka zbędnych nieruchomości, które będą chciały sprzedać. I faktycznie, spółka szuka obecnie nabywców na budynek zaplecza technicznego w Gnieźnie przy ul. Mokrej 15 i zespołu budynków przy dworcu Wrocław Nadodrze, przy placu Staszica 50.
Jak udało nam się dowiedzieć w biurze prasowym PR, wkrótce spółka spróbuje sprzedać także zaplecze techniczne w Częstochowie przy ul. Mochnackiego 2, zaplecze techniczne w Raciborzu przy ul. Lekarskiej 1, budynek biurowy w Jeleniej Górze przy ul. Krakowskiej 7 a także budynek biurowy w Olsztynie przy pl. Konstytucji 3-go Maja 2A.

Warszawska centrala nie na sprzedaż

– Obecnie nie mamy w planach ogłaszania przetargu na sprzedaż budynku siedziby firmy w Warszawie – powiedział Michał Stilger z biura prasowego PR. Jak podkreśla, wszystkie przewidziane do sprzedaży nieruchomości posiadają uregulowany stan prawny. Właścicielem gruntów jest Skarb Państwa, a użytkownikiem wieczystym oraz właścicielem budynków, budowli i urządzeń jest spółka Przewozy Regionalne. Obszary, na których znajduje się większość nieruchomości, nie są objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, co stwarza możliwości przeznaczenia nieruchomości zgodnie z projektem potencjalnego inwestora.

Jak informuje Michał Stilger, Przewozy Regionalne prowadzą też inne działania optymalizujące koszty utrzymania nieruchomości, które nie są wykorzystywane w działalności gospodarczej spółki. – W tym roku wydzierżawiliśmy zaplecze techniczne zlokalizowane w Katowicach przy ul. Raciborskiej 58 oraz sfinalizowaliśmy sprzedaż nieruchomości w Gnieźnie przy ul. Lecha 10 (budynek zabytkowy o funkcji administracyjnej) – dodał.

Będą też nabytki

Przewozy Regionalne nie tylko sprzedają nieruchomości. Krzysztof Mamiński, w rozmowie z „RK” powiedział, że spółka planuj także inwestycje w tym zakresie. – Jedną z nieruchomości, którą chętnie kupimy jest działka, na której jest zlokalizowany Punkt Utrzymania Taboru w Skarżysku-Kamiennej. Chcemy ten teren odkupić od PKP SA i wybudować tam nową halę do napraw i utrzymania naszych ezt – powiedział prezes spółki.

Przewozy Regionalne planują także spore inwestycje w modernizację i zakup nowych zespołów trakcyjnych, wagonów i lokomotywy. O planach taborowych przewoźnika więcej piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS