NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Przetarg na szybkie lokomotywy dla PKP Intercity jeszcze w tym roku

| Jakub Madrjas 13.09.2017 109

Przetarg na szybkie lokomotywy dla PKP Intercity jeszcze w tym roku
Fot. Adam Kilian
– Są pewne przesunięcia w harmonogramie, ale przetarg na szybkie lokomotywy ogłosimy jeszcze w tym roku – mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
W tym roku kilkukrotnie informowaliśmy o przełożonych rozstrzygnięciach przetargów PKP Intercity na naprawy i modernizacje wagonów. Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, przyczyny opóźnień były różne. – Częściowo na ten stan rzeczy miały wpływ zmiany PZP, które czasowo zakłóciły proces zakupowy. Istotne znaczenie ma także sytuacja na rynku. Wykonawcy są bardziej zainteresowani dużymi przetargami na dostawę dużych pojazdów niż na utrzymanie istniejących. Z punktu widzenia ich biznesu może się to wydawać zrozumiałe, niemniej dla nas jest to niekorzystne. Dlatego też podejmujemy działania które mają rozwinąć własny potencjał utrzymaniowy – mówi Chraniuk.

Skąd przekroczone kosztorysy?

W większości postępowań znacząco przekroczony został budżet zamawiającego. Producenci utrzymywali, że przewoźnik zbyt nisko oszacował koszty napraw. Prezes PKP IC przypomina, że kosztorysy były szacowane na podstawie specyfikacji oraz cen uzyskanych w poprzednich postępowaniach.

– Mam informację ze strony producentów, że rynek szybko reaguje na popyt – kiedy on rośnie, rośnie też cena. Producenci muszą też uwzględnić wartość pieniądza w czasie – przyznaje. Koniecznością podwyższenia budżetów spółka nie jest zachwycona, ale jak podkreśla prezes ”takie są realia i takie ceny podyktował rynek”.

Marek Chraniuk uspokaja, że konieczność dorzucenia dodatkowych pieniędzy do wykonania napraw nie odbije się negatywnie na finansach spółki. – Staramy się o fundusze unijne, tak więc przy ewentualnym dofinansowaniu ta relacja w stosunku do wkładu własnego nie będzie tak wysoka. Mamy też założone opcje w postępowaniach i będziemy decydować o ich ewentualnym wykorzystaniu lub nie – przypomina.

Przetarg na szybkie lokomotywy jeszcze w tym roku

Duże zamieszanie na rynku wywołał fakt, że po ogłszeniu przetargu na 20 nowych elektrowozów okazało się, że nie mogą w nim wystartować polscy producenci. – Można to uznać za niedopatrzenie – przyznaje Chraniuk przypominając, że zostało to szybko naprawione. – Nie mieliśmy zamiaru nikomu blokować możliwości startu w postępowaniu – zapewnia.

Według strategii przewoźnika, do ogłoszenia pozostaje m. in. przetarg na 10 szybkich (V=190 km/h), wielosystemowych lokomotyw. Jak informuje „Rynek Kolejowy” prezes Chraniuk, są pewne przesunięcia w harmonogramie, ale planuje się ogłoszenie tego postępowania jeszcze w tym roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41499)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41499)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS