Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przetarg na szybkie lokomotywy dla PKP Intercity jeszcze w tym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
13-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przetarg na szybkie lokomotywy dla PKP Intercity jeszcze w tym roku
Fot. Adam Kilian
– Są pewne przesunięcia w harmonogramie, ale przetarg na szybkie lokomotywy ogłosimy jeszcze w tym roku – mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

W tym roku kilkukrotnie informowaliśmy o przełożonych rozstrzygnięciach przetargów PKP Intercity na naprawy i modernizacje wagonów. Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, przyczyny opóźnień były różne. – Częściowo na ten stan rzeczy miały wpływ zmiany PZP, które czasowo zakłóciły proces zakupowy. Istotne znaczenie ma także sytuacja na rynku. Wykonawcy są bardziej zainteresowani dużymi przetargami na dostawę dużych pojazdów niż na utrzymanie istniejących. Z punktu widzenia ich biznesu może się to wydawać zrozumiałe, niemniej dla nas jest to niekorzystne. Dlatego też podejmujemy działania które mają rozwinąć własny potencjał utrzymaniowy – mówi Chraniuk.

Skąd przekroczone kosztorysy?

W większości postępowań znacząco przekroczony został budżet zamawiającego. Producenci utrzymywali, że przewoźnik zbyt nisko oszacował koszty napraw. Prezes PKP IC przypomina, że kosztorysy były szacowane na podstawie specyfikacji oraz cen uzyskanych w poprzednich postępowaniach.

– Mam informację ze strony producentów, że rynek szybko reaguje na popyt – kiedy on rośnie, rośnie też cena. Producenci muszą też uwzględnić wartość pieniądza w czasie – przyznaje. Koniecznością podwyższenia budżetów spółka nie jest zachwycona, ale jak podkreśla prezes ”takie są realia i takie ceny podyktował rynek”.

Marek Chraniuk uspokaja, że konieczność dorzucenia dodatkowych pieniędzy do wykonania napraw nie odbije się negatywnie na finansach spółki. – Staramy się o fundusze unijne, tak więc przy ewentualnym dofinansowaniu ta relacja w stosunku do wkładu własnego nie będzie tak wysoka. Mamy też założone opcje w postępowaniach i będziemy decydować o ich ewentualnym wykorzystaniu lub nie – przypomina.

Przetarg na szybkie lokomotywy jeszcze w tym roku

Duże zamieszanie na rynku wywołał fakt, że po ogłszeniu przetargu na 20 nowych elektrowozów okazało się, że nie mogą w nim wystartować polscy producenci. – Można to uznać za niedopatrzenie – przyznaje Chraniuk przypominając, że zostało to szybko naprawione. – Nie mieliśmy zamiaru nikomu blokować możliwości startu w postępowaniu – zapewnia.

Według strategii przewoźnika, do ogłoszenia pozostaje m. in. przetarg na 10 szybkich (V=190 km/h), wielosystemowych lokomotyw. Jak informuje „Rynek Kolejowy” prezes Chraniuk, są pewne przesunięcia w harmonogramie, ale planuje się ogłoszenie tego postępowania jeszcze w tym roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij