Przejazd specjalny po linii lwóweckiej. Burmistrz Wlenia: Nie odpuszczę tej trasy - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Przejazd specjalny po linii lwóweckiej. Burmistrz Wlenia: Nie odpuszczę tej trasy

| Michał Szymajda 05.12.2017 216

Przejazd specjalny po linii lwóweckiej. Burmistrz Wlenia: Nie odpuszczę tej trasy
Motorak we WleniuFot. SKPL
W rok od zamknięcia przewozów pasażerskich na linii Jelenia Góra – Lwówek Śląski z inicjatywy m.in. burmistrza Wlenia Artura Zycha, SKPL i marszałka województwa dolnośląskiego, udało się zorganizować przejazd specjalny. Uczestnicy wycieczki podkreślali konieczność reaktywacji przewozów na tej jednej z najpiękniejszych tras kolejowych w kraju.
– Zrównoważony transport to puste hasło, jeśli nie jeździ u nas kolej, a połączenia autobusowe są obcinane. Brak pociągów powoduje realne problemy z dojazdem do pracy i szkół, nie mówiąc już o rozwoju ruchu turystycznego – mówi Artur Zych, burmistrz Wlenia, który wybrał się w podróż z Jeleniej Góry do rządzonej przez siebie miejscowości. Okazjonalny przejazd zorganizowało SKPL – specjaliści od ożywiania mało uczęszczanych linii kolejowych. Pasażerowie podróżowali na pokładzie autobusu szynowego serii 810, czyli czeskiego „motoraka”.

Stan linii nie poprawił się

Jedna z najbardziej malowniczych linii w Polsce znajduje się w fatalnym stanie technicznym, o czym pisaliśmy wielokrotnie. Nawet lekkie autobusy szynowe mogą się tu poruszać maksymalnie z prędkością 20 km/h, choć na dużej części trasy ograniczenie jest jeszcze bardziej drastyczne – do 10 km/h. Przy tych parametrach kolej nie stanowi żadnej alternatywy dla transportu kołowego.

Niestety, jedyne większe prace, jakie wykonało tu PKP PLK na przestrzeni ostatnich lat, dotyczą remontu zabytkowej wiaty peronowej we Lwówku Śląskim. Problem w tym, że nikt obecnie na tej stacji nie wsiada i nie wysiada…

Samorząd województwa dolnośląskiego chciał przejąć linię i wyremontować ją z udziałem środków unijnych, jednak PKP PLK i Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa samorządowi linii oddać nie chce. Namawia natomiast marszałka, aby wpisał linię do projektów unijnych i postarał się o pieniądze na jej remont. Problem w tym, że koszt prac szacowany przez PKP PLK jest znacznie wyższy niż kosztorys urzędników marszałka.

„30 milionów całkowicie starczy”

– PKP PLK chciałoby na remont linii przeznaczyć aż 120 mln zł, urzędnicy marszałka mówią, że aby ruszyć tu z dobrą ofertą, wystarczy 30 mln. Kibicuję panu marszałkowi, uważam, że za 30 mln zł można tu wiele zrobić i z sukcesem reaktywować połączenia pasażerskie – powiedział Tomasz Strapagiel, prezes spółki. Podobnego zdania jest także prezes Kolei Dolnośląskich – Piotr Rachwalski.

– Nie ma potrzeby kapitalnego remontu większości obiektów inżynieryjnych, ani podnoszenia prędkości do niebotycznych rozmiarów. Wystarczy wykorzystać do remontów szyny z modernizowanych linii, wciąż o dobrych parametrach, a już koszt naprawy linii znacznie spadnie – powiedział Rachwalski.

Posłowie i burmistrz zapowiadają walkę o reaktywację pociągów

Kolejne działania w ministerstwie, dotyczące rewitalizacji linii, zapowiedzieli dolnośląscy posłowie i to zarówno z PO, jak i z PiS.

– Teraz złożyłam poprawkę do projektu budżetu państwa, dotyczącą przeznaczenia środków na modernizację tej linii, wierze, że pomoc jest możliwa, takie były deklaracje w parlamentarnym zespole „Dolny Śląsk” – powiedziała posłanka Zofia Czernow. Wtórował jej poseł PiS Wojciech Zubowski. – Posłowie brali udział w posiedzeniu zespołu „Dolny Śląsk”, rozmawialiśmy o potrzebach Kotliny Jeleniogórskiej. Będziemy zwracali uwagę Ministerstwu Infrastruktury i Budownictwa na potrzebę naprawy tej linii – dodał.

– Nie odpuszczę tej linii, bez niej jesteśmy transportowo wykluczeni. Jeśli ministerstwo będzie mnie wyrzucać za drzwi w tej sprawie, to ja wejdę oknem – powiedział Artur Zych, burmistrz znajdującego się na trasie pociągu Wlenia.

Duży materiał na temat zamknięcia ruchu na linii 283 można przeczytać tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lwówek Śląski (14)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lwówek Śląski (14)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS