Pruszkowowi nie podoba się pomysł zamykania tunelu - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pruszkowowi nie podoba się pomysł zamykania tunelu

| Martyn Janduła 06.03.2017 5

Pruszkowowi nie podoba się pomysł zamykania tunelu
Tunel w Pruszkowiefot. Martyn Janduła
Przez rok pruszkowianie nie będą mogli skorzystać z przejścia podziemnego pod torami. PKP PLK poinformowały, że zamkną tunel na czas modernizacji obiektu. Budzi to sporo obaw, gdyż rozwiązaniem problemu ma być budowa tymczasowego przejścia kolejowego dla pieszych w poziomie szyn.
Jak podają PKP PLK, prace przy przebudowie tunelu na stacji w Pruszkowie rozpoczną się w maju 2017 roku od montażu dodatkowych zabezpieczeń na obiektach pod linią numer 1. – Umożliwi to sprawne prowadzenie prac modernizacyjnych podczas zachowania ruchu pociągów na nitce dalekobieżnej – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Jak dodaje, zakres robót w tunelu będzie wymagał jego zamknięcia od września 2017 r. do września 2018 r.

Warto przypomnieć, że przy okazji prac przy linii kolejowej nr 1 z Warszawy do Skierniewic, PKP PLK postanowiły przedłużyć tunel w Pruszkowie, tak, by mieszkańcy mieli komfortowe przejście z południowej do północnej części miasta. Oddano je do użytku we wrześniu 2015 r. Jednak bardzo prędko zauważono, że stara część tunelu mocno odstaje konstrukcyjnie od nowej. Kolejarze zapowiadali, że tę starą część przebudują przy okazji prac na linii kolejowej nr 447. W związku z zakończeniem inwestycji na linii kolejowej nr 1, rozebrano także starą kładkę w pobliżu stacji, która również łączyła nad torami obie części Pruszkowa, eliminując alternatywne przejście.

– Po przebudowie stara część tunelu zostanie dostosowana do nowej, dobudowanej w ramach modernizacji linii Skierniewice – Warszawa. Całość będzie wyposażona w funkcjonalne oświetlenie, czytelne oznakowanie a ściany zostaną pokryte powłoką antygraffiti – wyjaśnia Jakubowski.

Pruszków niezadowolony

– Uważamy, że zamknięcie tunelu pod torami na czas remontu linii kolejowej nr 447 jest niepotrzebne – komentuje Andrzej Kurzela, zastępca prezydenta Pruszkowa. – To przejście należało przebudować docelowo w trakcie prac na linii kolejowej nr 1 lub uzyskać odstępstwo od stosowanych przepisów i zachować istniejące przejście, nawet jeśli nie spełnia warunków technicznych – dodaje.

Zarządca infrastruktury wyjaśnia jednak, że finansowanie i realizacja prac – linia nr 1 była finansowana z POIiŚ, zaś linia 447 będzie finansowana z CEF – przewidywały prace w osobnych projektach. – Wykonano zakres prac związanych z linią nr 1. Kolejny odcinek wykonany zostanie w ramach prac na linii 447 – podaje Jakubowski.

Podczas przebudowy linii 447 PKP PLK zapowiedziało, że będzie zapewnione bezpieczne przejście przez tory. Jednak forma jego funkcjonowania zostanie dokładnie ustalona dopiero po wyborze wykonawcy. Będzie ono obsługiwane przez dróżnika. – Jest to rozwiązanie, ustalone razem z władzami Pruszkowa, które umożliwi dobre i bezpieczne połączenie między dwoma częściami miasta. Przejście będzie odpowiednio oznakowane oraz zabezpieczone. Piesi będą mogli z niego korzystać w momencie otwartych zapór. Na czas przejazdu pociągu będą one opuszczane – wyjaśnia rzecznik.

Na odpowiedzialność PKP PLK

Warto w tym miejscu jednak dodać, że mimo że linia aglomeracyjna będzie zamknięta dla ruchu, to po torach dalekobieżnych będą kursować pociągi pospieszne i dodatkowo część pociągów lokalnych, łączących przede wszystkim Grodzisk Mazowiecki z Warszawą.

– Nieporozumieniem było rozebranie kładki nad peronami w świetle planowanego zamknięcia przejścia podziemnego – podkreśla Kurzela. – W obecnej sytuacji jedyną możliwością zapewnienia komunikacji pieszej w rejonie dworca PKP jest przejście naziemne organizowane na odpowiedzialność PKP PLK lub odstąpienie od przebudowy istniejącego tunelu, o co zabiegaliśmy wcześniej i podtrzymujemy nasze stanowisko – dodaje.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pruszków (70)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pruszków (70)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS