Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Program utrzymaniowy przyjęty. Co dalej?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Program utrzymaniowy przyjęty. Co dalej?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja Elbląg
– O sukcesie Programu wieloletniego zdecyduje sposób jego wdrożenia. Program będzie bowiem realizowany poprzez umowy zawierane między ministrem i zarządcami infrastruktury – komentuje Jakub Majewski z Fundacji ProKolej.

Do przyjęcia wieloletniego programu utrzymaniowego infrastruktury kolejowej przez Radę Ministrów doszło 16 stycznia, po wielu miesiącach prac nad nim. Na jego realizację w latach 2019–2023 ze środków publicznych zostanie przeznaczone ok. 23,8 mld zł, w tym ok. 21 mld zł z budżetu państwa. Więcej na jego temat można przeczytać tutaj.

– Przepisy europejskie nakładają na państwa członkowskie obowiązek zbilansowania rachunku zysków i strat i osiągnięcia efektywności kosztowej zarządców infrastruktury. I to nie tylko w celu racjonalnego wydatkowania środkami publicznymi, ale również – a nawet przede wszystkim – aby większa efektywność zarządców przełożyła się na spadek cen. Potrzebny jest mechanizm, zgodnie z którym spadek kosztów będzie przenoszony na użytkowników w formie niższych opłat za dostęp do infrastruktury – komentuje Jakub Majewski.

Jego zdaniem umowy powinny regulować równolegle kwestie finansowe i mechanizmy egzekwowania realizacji założonych zadań i jakości infrastruktury. – Jednym ze skutecznych instrumentów motywacyjnych może być tu uzależnienie od osiągnięcia wyznaczonych celów nagród i premii zarządów, a być może również szerszej grupy pracowników – mówi Majewski.

– Należy precyzyjnie określić podział odpowiedzialności za utrzymanie założonego poziomu kosztów i efektywności objętych programem zarządców infrastruktury oraz rozwiązania stosowane w przypadku gdy zakładane koszty przekroczą przyjęte założenia – uważa Majewski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5