NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

PLK usunie wąskie gardła na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki

| Martyn Janduła 02.03.2017 58

PLK usunie wąskie gardła na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki
Stacja WołówFot. Mzopw, CC BY-SA 3.0
PKP PLK ogłosiło przetarg na wymianę nawierzchni torowej na dwóch szlakach wchodzących w skład linii kolejowej nr 273 z Wrocławia do Szczecina, tzw. Nadodrzanki. Ograniczenia prędkości do 30 km/h w obrębie przystanków Wołów i Grębocic niekorzystnie wpływały na przepustowości tej linii. Po pracach torowych pociągi mają tędy jeździć po 120 km/h.
PKP PLK przygotowuje się do wymiany nawierzchni kolejowej na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny. Ogłoszony właśnie przetarg dotyczy dwóch szlaków: Wołów – Małowice Wołowskie oraz Grębocice – Głogów w km 41,266-54,857 oraz km 88,700-98,692. Prace realizowane będą w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 273 na odcinku Wrocław – Głogów”.

Przetarg prowadzony jest w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, że wykonawca najpierw będzie musiał przygotować dokumentację projektową, a następnie na jej podstawie przystąpić do prac budowlanych. PKP PLK szacują, że inwestycja pochłonie ok. 64,4 mln zł brutto. Wykonawca będzie miał 549 dni na wykonanie zadania. Oferty oceniane będą pod kątem ceny – której waga stanowi w tym postępowaniu 60%, oraz terminu realizacji – 40%. Termin składania wniosków określono do 11 kwietnia do godz. 10.

Wąskie gardło

Realizacja projektu zakłada poprawę bezpieczeństwa oraz zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej. Prace pozwolą także na likwidację ograniczeń prędkości oraz skrócenie czasu przejazdu. Z uwagi na zły stan torów na przedmiotowych odcinkach oraz małe promienie łuków, obecnie obowiązuje tam ograniczenie prędkości od 50 do nawet 30 km/h.

Na obydwu odcinkach wykonawca wymieni nawierzchnię torową na nową wraz z rozjazdami i siecią trakcyjną. Na szlakach pojawią się nowe podkłady na nowej posypce tłuczniowej. PKP PLK zlecą również naprawę lub przebudowę 25 obiektów inżynieryjnych oraz wymianę nawierzchni na 12 przejazdach drogowo-kolejowych.

Odświeżone perony

Zmodernizowane zostaną także dwa perony na przystanku Orzeszków oraz stacjach Małowice Wołowskie, Grębocice i jeden peron na stacji Krzepów. W związku z pracami wysokość ich wyniesie 0,76 metra powyżej główki szyny oraz 150 m długości. Ich nawierzchnia składać się będzie ze zdejmowalnych płyt peronowych z górną powierzchnią ryflowaną. Poza płytą peronową położone zostaną płytki chodnikowe. Perony wyposażone zostaną w gabloty informacyjne, ławki, kosze na śmieci, megafony i tablice z nazwą stacji. Ponadto dla podróżnych przewidziano jednostronne wiaty lekkiego typu z profili aluminiowych wypełnionych szkłem.

Likwidacji ulegną za to nieczynne dwa perony na przystanku osobowym Krzydłowice. Dodatkowo wykonawca zabuduje nowe urządzenia kontroli nie zajętości torów i rozjazdów. Wszystkie prace mają pozwolić uzyskać jednolitą prędkość eksploatacyjną dla pociągów pasażerskich do 120 km/h, zaś dla towarowych – 100 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS