Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PR: Sprawnych „tygrysów” nie przybywa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PR: Sprawnych „tygrysów” nie przybywa
fot. Kasper Fiszer.EN57AL w Ostrowie Wielkopolskim
Aż cztery wielkopolskie EN57AL oczekują na naprawy. Część obsługiwanych planowo taborem zmodernizowanym kursów realizowanych jest więc przez zwykłe jednostki EN57. Przewozy Regionalne tłumaczą, że termin przywrócenia do ruchu odstawionych „tygrysów” jest zależny od działań ZNTK Mińsk Mazowiecki.

Jak informowaliśmy na początku listopada, Przewozy Regionalne borykają się z awariami jednostek EN57AL, które wymuszają długotrwałe odstawianie zmodernizowanych pojazdów. W wielkopolskim oddziale spółki sprawny był wówczas niemal co drugi ezt w charakterystycznych pomarańczowych barwach: z dziewięciu przydzielonych do PR Poznań w ruchu pozostawało pięć. Przewoźnik tłumaczył to zdarzeniami losowymi, m.in. kolizjami z udziałem zwierząt, i koniecznością większych napraw przeprowadzanych we własnych zapleczach technicznych w Lesznie i w Poznaniu.

Z Łodzi do Poznania w niezmodernizowanym EN57

Od tamtego czasu sytuacja nie uległa poprawie. Nawet na dalekie trasy Przewozy Regionalne zmuszone są wysyłać niezmodernizowane EN57, bo liczba czynnych jednostek eksploatowanych przez PR Poznań nie uległa zmianie. I tak np. w miniony wtorek zdecydowanie mniej komfortowy tabor zastępczy obsłużył wieczorny kurs Łódź – Poznań (przejazd całej trasy trwa ponad cztery godziny).

– Na dzień dzisiejszy dysponujemy pięcioma sprawnymi pojazdami EN57AL, czyli „tygrysami” – potwierdza sytuację taborową Justyna Grzesik, przedstawiciel handlowy w Oddziale Wielkopolskim Przewozów Regionalnych. Wskazuje ona, że przywrócenie do ruchu pozostałych jednostek zależy w dużej mierze od działań przeprowadzającego modernizację ZNTK Mińsk Mazowiecki. – Prowadzimy zintensyfikowane prace związane z przywróceniem pojazdów na linie kolejowe, jednak proces ten nie jest zależny jedynie od przewoźnika – wskazuje.

Trwają procedury reklamacyjne i naprawy bieżące

– Ze względu na okres gwarancyjny nie prowadzimy napraw tych pojazdów we własnym zakresie – tłumaczy przedstawicielka przewoźnika. – Uszkodzone cztery pojazdy oczekują na serwisową naprawę reklamacyjną, na naprawę bieżącą w siedzibie producenta i naprawę awaryjną – wylicza Justyna Grzesik. – Ta ostatnia jest obecnie na etapie procedury formalnej – dodaje.

Wielkopolskie „tygrysy” obsługują według planu kursy z Poznania w kierunku Łodzi (także w krótszych relacjach do Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego) oraz Kołobrzegu (i do Piły). Warto przypomnieć, że za dwa lata cały ruch regionalny na terenie Wielkopolski PR mają obsługiwać wyłącznie taborem nowym lub zmodernizowanym. Na razie jednak nowocześniejsze jednostki AL muszą być zastępowane innymi EN57.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prezes Polregio odwołany

Prawo i polityka

Prezes Polregio odwołany

Łukasz Malinowski 21 października 2025

„Babcia” do naprawy. Przetarg Kolei Mazowieckich na naprawę główną

Tabor i technika

PLK SA: Usuwamy awarie w Warszawskim Węźle Kolejowym

Infrastruktura

PLK SA: Usuwamy awarie w Warszawskim Węźle Kolejowym

Roman Czubiński 16 września 2025

Łódzkie sprzeda spaloną jednostkę EN57AKM

Tabor i technika

Łódzkie sprzeda spaloną jednostkę EN57AKM

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2025

Warszawa Śródmieście: Awaria sieci PGE EK wyłączyła dworzec

Infrastruktura

Zobacz również:

Prezes Polregio odwołany

Prawo i polityka

Prezes Polregio odwołany

Łukasz Malinowski 21 października 2025

„Babcia” do naprawy. Przetarg Kolei Mazowieckich na naprawę główną

Tabor i technika

PLK SA: Usuwamy awarie w Warszawskim Węźle Kolejowym

Infrastruktura

PLK SA: Usuwamy awarie w Warszawskim Węźle Kolejowym

Roman Czubiński 16 września 2025

Łódzkie sprzeda spaloną jednostkę EN57AKM

Tabor i technika

Łódzkie sprzeda spaloną jednostkę EN57AKM

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2025

Warszawa Śródmieście: Awaria sieci PGE EK wyłączyła dworzec

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij