Przewozy Regionalne po raz trzeci ogłosiły przetarg, w wyniku którego mają nadzieję kupić od Pesy używanego Linka SA139-010. Zapotrzebowanie na pojazdy spalinowe sygnalizują też Koleje Wielkopolskie, które obok przetargu na dzierżawę czterech szt-ów rozpisały kolejny, na jeszcze dwie sztuki.
Pojazdy Pesa Link SA139-008 i 010, powstałe w 2015 roku dla Netinery producent
miał zamiar sprzedaż już czterokrotnie, ale za każdym zamawiający (dwukrotnie KD, dwukrotnie PR) oczekiwał niższej ceny, niż przedstawiona przez producenta. Postępowania trzeba było unieważnić.
Teraz Przewozy Regionalne po raz trzeci ogłosiły postępowanie na dostawę “używanego spalinowego zespołu trakcyjnego” - nowoczesnego i w pełni sprawnego. Tym razem dotyczy ono nie dwóch, a jednego pojazdu. Można to łatwo wyjaśnić - pociąg Link SA139-008
pracuje od 8 października na rzecz Kolei Dolnośląskich. Dostępny jest zatem tylko SA139-010.
To nie jedyne trwające postępowanie dotyczące spalinowych zespołów trakcyjnych, które bardzo przydają się przewoźnikom.
Koleje Wielkopolskie prowadzą przetarg na dzierżawę aż czterech takich jednostek (termin otwarcia ofert niedawno przełożono). Kilkanaście dni temu przewoźnik ogłosił drugi, bardzo podobny przetarg, tyle że na dwie jednostki. Miałyby jeździć w KW od 1 stycznia do końca września (okres podstawowy) i z możliwym przedłużeniem dzierżawy do końca przyszłego roku.
Jak potwierdziliśmy w Kolejach Wielkopolskich, przewoźnik zwiększył zapotrzebowanie na dzierżawę sztów z czterech do sześciu jednostek ze względu na wzrost liczby podróżnych na liniach niezelektryfikowanych. Dzierżawa jednostek umożliwiłaby wydłużenie uruchamianych składów lub zagęszczenie kursów.