NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]

| Michał Szymajda 27.03.2017 112

Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Portugalskie Pendolino po modernizacji Fot. Emef
Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Portugalczycy zmodernizowali swoje Pendolino [zdjęcia, film]
Pierwszy zmodernizowany pociąg Pendolino należący do Kolei Portugalskich (Comboios de Portugal) wyjechał właśnie z hal naprawczych. Portugalczycy uznali, że 18-letnim składom przyda się nowocześniejsze wnętrze i nowe malowanie. Efekt jest bardzo dobry.
Pracami przy wszystkich 10 posiadanych przez CP Pendolino zajął się Emef – portugalska firma zajmująca się utrzymaniem taboru. Kontrakt warty jest 18 mln euro. W warstwie tego, co zauważalne dla pasażera wymieniono siedzenia na jeszcze bardziej komfortowe, zainstalowano też nowe obicia ścian i nowoczesne energooszczędne oświetlenie. Wymieniono podłogi a urządzenia elektryczne i wózki lepiej odizolowano akustycznie, pojawiło się Wi-Fi (o czym pasażerowie polskiego ED250 mogą na razie pomarzyć), przy każdym siedzeniu pojawiło się gniazdko elektryczne. Nowy jest także bar, zmodernizowano toalety. EMEF obliczyło, że do modernizacji pierwszego pojazdu zużyto 44 kilometry przewodów i 2700 kg farby. 90% materiałów użytych do modernizacji pociągów pochodzi z Portugalii.

Portugalskie, sześciowagonowe składy dostarczano w latach 1999–2000. Wózki tych pojazdów przystosowane są oczywiście do szerokiego rozstawu szyn, który w Portugalii wynosi 1668 mm. Umożliwiają wychylanie się pudła na zakrętach, dzięki czemu na krętej trasie między Porto a Lizboną rozpędzają się do 220 km/h. W momencie zakupu wiadomo było, że część prac przy pociągach zostanie zlecano portugalskiemu podwykonawcy: Adtranz Amadora. Przypomnijmy: Pendolino dostarczone do Polski niemal w całości wykonano we Włoszech.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Portugalia (18)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Portugalia (18)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5