Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Poprawiła się dostępność Dartów i Gam

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Poprawiła się dostępność Dartów i Gam
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.plDarty na stacji w Odolanowie
PKP Intercity potwierdziło, że w ostatnich miesiącach wzrosła dostępność i sprawność elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart, które w komplecie jeżdżą na torach od roku.

Pierwsze dostarczone do PKP Intercity Darty rozpoczęły służbę na przełomie 2015 i 2016 roku. Wszystkie 20 sztuk przewoźnik odebrał natomiast na początku marca 2016. Obecnie pociągi kursują w ramach kategorii IC, łącząc m.in. Białystok, Lublin, Wrocław, Katowice, Łódź, Jelenią Górę i Bielsko-Białą z Warszawą.

Darty sprawniejsze

Darty są pojazdami prototypowymi, dlatego podczas eksploatacji nie odbyło się bez niepokojących pasażerów awarii. Najpoważniejsze z nich miały miejsce na przełomie 2016 i 2017 roku, kiedy konieczność wymiany dławików spowodowała „uziemienie” części pociągów i zastąpienie ich przez składy wagonowe. Po tym incydencie większość Dartów jeździ jednak bez większych problemów. Być może wychodzą więc z "problemów wieku dziecięcego".

– Potwierdzam, że sprawność Dartów poszła do góry, cały czas monitorujemy wykorzystanie tych pociągów i jesteśmy w kontakcie z ich producentem, bydgoską Pesą – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity ds. eksploatacji. Przewoźnik ma co analizować, ponieważ do 26 maja musi podjąć decyzję dotyczącą ewentualnego skorzystania z opcji dokupienia 10 elektrycznych pociągów. Dla bydgoskiej Pesy to niezwykle intratny kontrakt.

– Czekamy na wspólne z PKP Intercity podsumowanie pierwszego roku eksploatacji PesaDart w barwach Intercity. Jestem przekonany, że wskaźniki i wyniki badań satysfakcji pasażerów będą dla wielu pozytywnym zaskoczeniem – mówi Sławomir Piątek, dyrektor marketingu Pesy Bydgoszcz. Jego zdaniem, Darty spisują się naprawdę dobrze, a pasażerowie chwalą podróże pociągami polskiej produkcji. – To najważniejsze chyba argumenty, by uruchomić opcję zakupu dodatkowych dziesięciu pojazdów – dodał.

Odwołań Gam coraz mniej

Po zimie znacznie mniej awarii notują także lokomotywy Gamy, które prowadzą pociągi głównie w województwie lubelskim, podkarpackim i na Podlasiu. – Zgłaszamy sporo uwag i sugestii dotyczących tych lokomotyw do producenta. Monitorujemy oczywiście ich sprawność. Potwierdzam, że po zimie mamy do czynienia z mniejszą ilością problemów z nimi – dodał Jarosław Oniszczuk.

PKP Intercity czeka obecnie na wyprodukowanie lokomotywy spalinowo-elektrycznej Pesy. Po jej wykonaniu, w ramach umowy, przewoźnik zajmie się jej nadzorowaną eksploatacją.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

PESA dostarczy do Rumunii więcej pociągów

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2025

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

PESA dostarczy do Rumunii więcej pociągów

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2025

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij