NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Poprawiła się dostępność Dartów i Gam

| Michał Szymajda 17.03.2017 226

Poprawiła się dostępność Dartów i Gam
Darty na stacji w OdolanowieFot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
PKP Intercity potwierdziło, że w ostatnich miesiącach wzrosła dostępność i sprawność elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart, które w komplecie jeżdżą na torach od roku.
Pierwsze dostarczone do PKP Intercity Darty rozpoczęły służbę na przełomie 2015 i 2016 roku. Wszystkie 20 sztuk przewoźnik odebrał natomiast na początku marca 2016. Obecnie pociągi kursują w ramach kategorii IC, łącząc m.in. Białystok, Lublin, Wrocław, Katowice, Łódź, Jelenią Górę i Bielsko-Białą z Warszawą.

Darty sprawniejsze

Darty są pojazdami prototypowymi, dlatego podczas eksploatacji nie odbyło się bez niepokojących pasażerów awarii. Najpoważniejsze z nich miały miejsce na przełomie 2016 i 2017 roku, kiedy konieczność wymiany dławików spowodowała „uziemienie” części pociągów i zastąpienie ich przez składy wagonowe. Po tym incydencie większość Dartów jeździ jednak bez większych problemów. Być może wychodzą więc z "problemów wieku dziecięcego".

– Potwierdzam, że sprawność Dartów poszła do góry, cały czas monitorujemy wykorzystanie tych pociągów i jesteśmy w kontakcie z ich producentem, bydgoską Pesą – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity ds. eksploatacji. Przewoźnik ma co analizować, ponieważ do 26 maja musi podjąć decyzję dotyczącą ewentualnego skorzystania z opcji dokupienia 10 elektrycznych pociągów. Dla bydgoskiej Pesy to niezwykle intratny kontrakt.

– Czekamy na wspólne z PKP Intercity podsumowanie pierwszego roku eksploatacji PesaDart w barwach Intercity. Jestem przekonany, że wskaźniki i wyniki badań satysfakcji pasażerów będą dla wielu pozytywnym zaskoczeniem – mówi Sławomir Piątek, dyrektor marketingu Pesy Bydgoszcz. Jego zdaniem, Darty spisują się naprawdę dobrze, a pasażerowie chwalą podróże pociągami polskiej produkcji. – To najważniejsze chyba argumenty, by uruchomić opcję zakupu dodatkowych dziesięciu pojazdów – dodał.

Odwołań Gam coraz mniej

Po zimie znacznie mniej awarii notują także lokomotywy Gamy, które prowadzą pociągi głównie w województwie lubelskim, podkarpackim i na Podlasiu. – Zgłaszamy sporo uwag i sugestii dotyczących tych lokomotyw do producenta. Monitorujemy oczywiście ich sprawność. Potwierdzam, że po zimie mamy do czynienia z mniejszą ilością problemów z nimi – dodał Jarosław Oniszczuk.

PKP Intercity czeka obecnie na wyprodukowanie lokomotywy spalinowo-elektrycznej Pesy. Po jej wykonaniu, w ramach umowy, przewoźnik zajmie się jej nadzorowaną eksploatacją.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS