Partnerzy serwisu:
Biznes

Ponad 600 mln zł dla PKP IC i SKM Warszawa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
04-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dzisiaj (4 kwietnia) w Warszawie podpisano umowy o dofinansowaniu dwóch sporych projektów taborowych. Warszawska SKM kupi 21 pociągów, natomiast PKP Intercity zmodernizuje 183 wagony, 20 lokomotyw elektrycznych oraz 6 lokomotyw spalinowych.

Projekt SKM Warszawa obejmuje zakup 21 pociągów, w tym 15 pięcioczłonowych oraz 6 czteroczłonowych oraz modernizację zaplecza na Szczęśliwicach. Wartość inwestycji to blisko 500 mln zł, a dofinansowanie sięga kwoty 202,7 mln zł.

– Z czterech tras SKM korzysta ponad 23 mln pasażerów rocznie. To naturalne przedłużenie metra. Chcemy wzmocnić SKM o dwie nowe trasy (do Piaseczna i Ożarowa Maz.) – czekamy tylko na zakończenie inwestycji PKP PLK w warszawskim węźle kolejowym – powiedziała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Jak dodała, trwający przetarg jest w trakcie kontroli uprzedniej. – Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to pod koniec kwietnia lub na początku maja podpisujemy umowę. Pierwszy nowy pociąg dotrze do nas pod koniec 2019 r. – dodała Kaznowska. – Projekt pozwoli na rozwój SKM – by pasażerowie byli jeszcze bardziej zadowoleni z naszych usług, by pracownicy SKM czuli się dowartościowani – powiedziała Krystyna Pękała, prezes SKM.  – Sam uczestniczyłem w powołaniu SKM. Szło to dosyć opornie. Trzeba było przekonywać gminy ościenne, by się przyłączyły. Pamiętam skład Newagu, który ruszał z Warszawy Centralnej. Wyglądał bardzo dobrze, choć może nie od strony technicznej. Nie mniej jednak wówczas robił wrażenie. Udało się jednak zainicjować bardzo ważne przedsięwzięcie w zakresie skomunikowania regionu z Warszawą – powiedział Witold Słowik, wiceminister Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

Projekt PKP IC "Kolej na dobre połączenia" wart jest 990,4 mln zł, a dofinansowanie sięga 402,5 mln zł. Obejmuje on modernizację 183 wagonów i 20 lokomotyw elektrycznych. Pociągi będą mogły poruszać się z prędkością co najmniej 160 km/h i obsłużą połączenia międzyregionalne TLK/IC Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok, Wrocław / Zielona Góra – Poznań – Gdynia / Olsztyn – Białystok, Lublin – Kielce – Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – Świnoujście. Do tego przewidziano modernizację 6 lokomotyw spalinowych, zakup 6 pojazdów szynowo-drogowych do prowadzenia prac manewrowych na stacjach postojowych, a także montaż monitoringu na stacjach postojowych Gdynia Grabówek i Kraków Główny Zachód. PKP Intercity planuje także budowę myjni
na terenie stacji postojowych Kraków Główny Zachód i Wrocław Główny.

– Będziemy zaczynać podróż na pięknie zmodernizowanych dworcach, jechać po wyremontowanych liniach wygodnymi pociągami. Gwarantujemy, że te środki dobrze wydamy – zapewnił Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA. – Staramy się, by po 2023 r. 80% naszego taboru była nowoczesna – wskazał Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

– PKP Intercity zamierza skorzystać z modernizowanej za ciężkie pieniądze infrastrutuktury. Krajowy Program Kolejowy to 67 mld zł. Mamy już zakontraktowane połowę środków – dodał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. – To jeden ze sztandarowych przewoźników kolejowych. Nastąpiło odwrócenie trendów, coraz więcej pasażerów korzysta z jego usług. Cieszy, że nowe środki przyczynią się do poprawy funkcjonowania kolei pod względem taborowym – powiedział Słowik.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Roman Czubiński 12 maja 2025

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

SKM Warszawa: Unieważniony przetarg na P5 19WE. Wkrótce nowy

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Roman Czubiński 15 lipca 2024

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Infrastruktura

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Michał Szymajda 06 czerwca 2024

Zobacz również:

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Roman Czubiński 12 maja 2025

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

SKM Warszawa: Unieważniony przetarg na P5 19WE. Wkrótce nowy

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Roman Czubiński 15 lipca 2024

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Infrastruktura

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Michał Szymajda 06 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij