Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Polsko-niemiecki transport kolejowy: potrzebne działania w zakresie infrastruktury i połączeń dalekobieżnych

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
08-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Polsko-niemiecki transport kolejowy: potrzebne działania w zakresie infrastruktury i połączeń dalekobieżnych
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Stowarzyszenie Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska prezentuje bilans na III Polsko-Niemiecki Szczyt Kolejowy.

W związku z III Polsko-Niemieckim Szczytem Kolejowym, który odbędzie się 11 czerwca 2018r. w Poczdamie, Stowarzyszenie Polsko- Niemiecka Kolej Pasażerska (KolejDEPL) apeluje do wszystkich uczestników spotkania o podjęcie starań w zakresie poprawy transportu szynowego pomiędzy najważniejszymi miastami w rejonie przygranicznym.

Rozbudowa infrastruktury jest głównym postulatem. Zwłaszcza jeśli chodzi o brak połączeń transgranicznych, które należy jak najszybciej uzupełnić. Ministerstwa Infrastruktury zarówno Polski, jak i Niemiec, powinny przyjąć bardziej stanowczą oraz zaangażowaną postawę. Tylko w ten sposób europejski transport kolejowy może stać się bardziej atrakcyjny i przystępny dla pasażerów.

Jako centralny punkt rozbudowy infrastruktury, obok częściowej elektryfikacji stacji Görlitz za pomocą polskiego prądu stałego, KolejDEPL widzi konieczność elektryfikacji trasy kolejowej z Cottbus do Görlitz,z Berlina do Kostrzyna oraz z Angermünde do Szczecina wraz z jej dwutorową rozbudową. Nieodzowną innowacją wydaje się być także reaktywacja połączenia Ducherow – Świnoujście. Ponadto Stowarzyszenie wnioskuje o przywrócenie m.in. połączenia dalekobieżnego na trasie Berlin – Wrocław- Opole (-Kraków).

Częściowo zostały już osiągnięte podstawowe założenia podjęte podczas pierwszego Szczytu Kolejowego w 2015 roku, dzięki czemu podróżni mogą bez większych problemów dotrzeć do Europejskiej Stolicy Kultury, czyli Wrocławia, bezpośrednim pociągiem z Drezna oraz tak zwanym „Pociągiem do Kultury” kursującym z Berlina w soboty i w niedziele. "Połączenia regionalne z Brandenburgii i Saksonii do zachodniej części Polski znacznie się poprawiły. Utrzymanie połączeń transgranicznych w kolejnych latach pozytywnie wpłynie na rozwój ekonomiczny czy turystyczny pogranicza polsko-niemieckiego oraz zapobiegnie jego dalszej peryferalizacji"-dodaje Iwona Budych, prezes Stowarzyszenia KolejDEPL.

Postulaty Stowarzyszenia zostały poparte przez ponad 20 organizacji, w tym związek pasażerów, Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową, jak również polsko-niemieckie stowarzyszenia czy związki regionalne.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5