NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Pociągi wrócą do Lubina? Cztery oferty na modernizację torów

| Jakub Madrjas 22.03.2017 188

Pociągi wrócą do Lubina? Cztery oferty na modernizację torów
Fot. Petroniusz / fotopolska.eu
Cztery oferty wpłynęły do PKP PLK na modernizację linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Prace za 230 milionów złotych powinny pozwolić na powrót pociągów pasażerskich do Lubina.
W lutym PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie projektu oraz przeprowadzenie prac na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Stan techniczny linii jest w znacznej mierze niezadowalający i zły. Na wielu odcinkach wprowadzone zostały liczne ograniczenia prędkości jazdy wynikające ze złego stanu nawierzchni torowej. Prędkości jazdy pociągów ograniczono miejscami do 20 km/h. Powoduje to duże wydłużenia czasu przejazdu pociągów oraz istotne ograniczenie zdolności przepustowej tej linii. Obecnie na tej linii nie odbywa się ruch pasażerski, który został zawieszony 1 września 2010 roku. 

Realizacja projektu obejmuje rewitalizację linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów od km 0,312 do km 39,066. Prace budowlane mają poprawić prędkość do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h – dla pociągów towarowych. Planowana jest budowa nowego przystanku Lubin Stadion. Będzie położony w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy (w stronę Rudnej). Więcej na temat założeń projektu piszemy tutaj.

Wczoraj (21 marca) PKP PLK otworzyła koperty w przetargu na wybór wykonawcy. Wpłynęły cztery oferty, wszystkie poniżej kosztorysu w wysokości 298 milionów złotych brutto. Track Tec Construction w konsorcjum z Infrakol – 230,9 mln złotych. Droższe były oferty Torpolu (233,7 mln zł), Trakcji PRKiI (244,6 mln) i ZUE (272,5 mln). Jednak Torpol zaproponował najniższy czas realizacji – 24 miesiące, podczas gdy Track Tec i Infrakol chcą zrealizować prace w 27 miesięcy, Trakcja w 26 miesięcy a ZUE – w 30 miesięcy. Termin realizacji decyduje o wyborze aż w 30 proc., 60 proc. kryterium to cena, a 10 proc. – doświadczenie personelu. Przy stosunkowo niewielkich różnicach cenowych, pozostałe kryteria mogą okazać się decydujące. 
 
Rys. openrailwaymap.org

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS