NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Pociągi wrócą do Lubina? Cztery oferty na modernizację torów

| Jakub Madrjas 22.03.2017 188

Pociągi wrócą do Lubina? Cztery oferty na modernizację torów
Fot. Petroniusz / fotopolska.eu
Cztery oferty wpłynęły do PKP PLK na modernizację linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Prace za 230 milionów złotych powinny pozwolić na powrót pociągów pasażerskich do Lubina.
W lutym PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie projektu oraz przeprowadzenie prac na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Stan techniczny linii jest w znacznej mierze niezadowalający i zły. Na wielu odcinkach wprowadzone zostały liczne ograniczenia prędkości jazdy wynikające ze złego stanu nawierzchni torowej. Prędkości jazdy pociągów ograniczono miejscami do 20 km/h. Powoduje to duże wydłużenia czasu przejazdu pociągów oraz istotne ograniczenie zdolności przepustowej tej linii. Obecnie na tej linii nie odbywa się ruch pasażerski, który został zawieszony 1 września 2010 roku. 

Realizacja projektu obejmuje rewitalizację linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów od km 0,312 do km 39,066. Prace budowlane mają poprawić prędkość do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h – dla pociągów towarowych. Planowana jest budowa nowego przystanku Lubin Stadion. Będzie położony w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy (w stronę Rudnej). Więcej na temat założeń projektu piszemy tutaj.

Wczoraj (21 marca) PKP PLK otworzyła koperty w przetargu na wybór wykonawcy. Wpłynęły cztery oferty, wszystkie poniżej kosztorysu w wysokości 298 milionów złotych brutto. Track Tec Construction w konsorcjum z Infrakol – 230,9 mln złotych. Droższe były oferty Torpolu (233,7 mln zł), Trakcji PRKiI (244,6 mln) i ZUE (272,5 mln). Jednak Torpol zaproponował najniższy czas realizacji – 24 miesiące, podczas gdy Track Tec i Infrakol chcą zrealizować prace w 27 miesięcy, Trakcja w 26 miesięcy a ZUE – w 30 miesięcy. Termin realizacji decyduje o wyborze aż w 30 proc., 60 proc. kryterium to cena, a 10 proc. – doświadczenie personelu. Przy stosunkowo niewielkich różnicach cenowych, pozostałe kryteria mogą okazać się decydujące. 
 
Rys. openrailwaymap.org

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubin (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubin (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS