Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi wrócą do Lubina? Cztery oferty na modernizację torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi wrócą do Lubina? Cztery oferty na modernizację torów
Fot. Petroniusz / fotopolska.eu
Cztery oferty wpłynęły do PKP PLK na modernizację linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Prace za 230 milionów złotych powinny pozwolić na powrót pociągów pasażerskich do Lubina.

W lutym PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie projektu oraz przeprowadzenie prac na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Stan techniczny linii jest w znacznej mierze niezadowalający i zły. Na wielu odcinkach wprowadzone zostały liczne ograniczenia prędkości jazdy wynikające ze złego stanu nawierzchni torowej. Prędkości jazdy pociągów ograniczono miejscami do 20 km/h. Powoduje to duże wydłużenia czasu przejazdu pociągów oraz istotne ograniczenie zdolności przepustowej tej linii. Obecnie na tej linii nie odbywa się ruch pasażerski, który został zawieszony 1 września 2010 roku. 

Realizacja projektu obejmuje rewitalizację linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów od km 0,312 do km 39,066. Prace budowlane mają poprawić prędkość do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h – dla pociągów towarowych. Planowana jest budowa nowego przystanku Lubin Stadion. Będzie położony w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy (w stronę Rudnej). Więcej na temat założeń projektu piszemy tutaj.

Wczoraj (21 marca) PKP PLK otworzyła koperty w przetargu na wybór wykonawcy. Wpłynęły cztery oferty, wszystkie poniżej kosztorysu w wysokości 298 milionów złotych brutto. Track Tec Construction w konsorcjum z Infrakol – 230,9 mln złotych. Droższe były oferty Torpolu (233,7 mln zł), Trakcji PRKiI (244,6 mln) i ZUE (272,5 mln). Jednak Torpol zaproponował najniższy czas realizacji – 24 miesiące, podczas gdy Track Tec i Infrakol chcą zrealizować prace w 27 miesięcy, Trakcja w 26 miesięcy a ZUE – w 30 miesięcy. Termin realizacji decyduje o wyborze aż w 30 proc., 60 proc. kryterium to cena, a 10 proc. – doświadczenie personelu. Przy stosunkowo niewielkich różnicach cenowych, pozostałe kryteria mogą okazać się decydujące. 
 
Rys. openrailwaymap.org

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Jaki jest plan na Kolej Zagłębia Miedziowego?

Infrastruktura

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa

Infrastruktura

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa

Jakub Madrjas 25 października 2019

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Jaki jest plan na Kolej Zagłębia Miedziowego?

Infrastruktura

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa

Infrastruktura

Od grudnia powrócą pociągi z Lubina do Głogowa

Jakub Madrjas 25 października 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5