„Pociąg do Kultury” KD z pozytywną decyzją UTK. Połączenie zostaje w rozkładzie - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

„Pociąg do Kultury” KD z pozytywną decyzją UTK. Połączenie zostaje w rozkładzie

| Martyn Janduła 06.09.2017 75

„Pociąg do Kultury” KD z pozytywną decyzją UTK. Połączenie zostaje w rozkładzie
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Koleje Dolnośląskie uzyskały zgodę prezesa UTK na uruchomienie w nowym rozkładzie jazdy połączeń z Wrocławia do Berlina przez Żary. Oznacza to, że „Pociąg do Kultury” ma szansę zostać w rozkładzie. Połączenie to samorządowy przewoźnik uruchamia we współpracy wraz z niemieckim przewoźnikiem Deutsche Bahn Regio.
Koleje Dolnośląskie starały się w Urzędzie Transportu Kolejowego o decyzję odnoście otwartego dostępu w przewozach pasażerskich na trasę z Wrocławia do Żarów i dalej do granicy państwa z Niemcami. Trasa liczy sobie 188 km. Wniosek dotyczy okresu od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, czyli od 10 grudnia 2017 roku do 8 grudnia 2018 roku. Połączenia miałyby odbywać się w piątki, soboty, niedziele i dni świąteczne z cykliczną częstotliwością, a dotyczą popularnego międzynarodowego „Pociągu do Kultury”. Inicjatywa ta spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów, stąd, mimo że pociąg miał być wydarzeniem jedynie sezonowym (promującym wydarzenia organizowane we Wrocławiu z okazji Europejskiej Stolicy Kultury 2016), kursuje nadal. I jak się okazuje, będzie kursował dalej.

Jak czytamy we wniosku, celem Kolei Dolnośląskich jest uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego z Wrocławia do Berlina (w tym przypadku utrzymanie). Jak uzasadnia wniosek przewoźnik, miałoby ono zapełnić lukę komunikacyjną w kolejowych przewozach pasażerskich pomiędzy Dolnym Śląskiem a Brandenburgią i stolicą Niemiec. – Biorąc pod uwagę rozwiniętą sieć dróg i związaną z tym konkurencję ze strony przewoźników autobusowych i motoryzacji indywidualnej założony cel realizowany jest m.in. poprzez działania taryfowe i promocyjne – wyczytać można we wniosku KD. Przewoźnik utrzymuje, że cena bazowa wynieść ma 79 zł lub 19 euro. Cena może się zmienić m.in. na zasadzie konkurencji, gdy inni przewoźnicy wprowadzą niższe taryfy przewozu.

Prezes UTK wniosek przyjął i wydał pozytywną decyzję. Połączenie ma być realizowane liniami kolejowymi nr 273, 275 i 14. Przewoźnik zachować ma także kilka warunków, które wydał Urząd. Na wnioskowanej trasie przewoźnik może uruchomić do 1 pary pociągów w dobie, natomiast dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów KD na stacjach Wrocław Główny, Legnica, Żagań, Żary. Dodatkowe postoje muszą się odbywać za pisemną zgodą UTK-u. Co więcej, pociąg nie będzie miał zagwarantowanych skomunikowań.

KD będzie realizowała przewozy spalinowym zespołem trakcyjnym VT 628.4. Jednakże Prezes UTK dopuścił możliwość wykorzystywania innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli przewoźnik zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe. W pojeździe znajdą się 143 miejsca siedzące oraz 188 miejsc stojących. Nie przewidziano w pociągu przewozu rowerów. Po stronie niemieckiej obsługę pasażerów zapewnia z kolei inny przewoźnik – Deutsche Bahn Regio, które we współpracy z Kolejami Dolnośląskimi uruchamia połączenia Wrocław – Berlin. Ostatnio politycy zapowiadali, że myślą o dalszym rozwoju tego połączenia i częstszych połączeniach do stolicy Niemiec.

Zgodnie z wnioskiem złożonym do UTK od 10 grudnia „Kulturzug” miałby kursować w trzy dni tygodnia: w piątek, sobotę i niedzielę. W piątek jego wyjazd z Berlina Lichtenberg planowany jest na 14:33 (przyjazd do Wrocławia Głównego o 18:41), w soboty i niedzielę na 8:33 (przyjazd do Wrocławia Głównego o 12:40). Z Wrocławia Głównego pociągi miałyby wyjeżdżać w piątki o 19:41 (dojazd do Berlina Lichtenberg o 23:51), w sobotę i niedzielę o 17:14 (dojazd do stolicy Niemiec o 21:35). Pociąg przejedzie przez stacje: Legnica, Żagań, Żary, Forst, Cottbus i Berlin Ostkreuz.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS