Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Po tragedii w Opolu Chmielowicach będą lepsze zabezpieczenia przejazdu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Po tragedii w Opolu Chmielowicach będą lepsze zabezpieczenia przejazdu
Fot. archiwum RK
Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Opolu Chmielowicach, w którym śmierć poniosły cztery osoby, będzie miał swoje następstwa. Przy okazji modernizacji linii Nysa – Opole PKP PLK podniesie kategorię przejazdu.

W sprawie podniesienia bezpieczeństwa na przejeździe znajdującym się na linii 287, apelowali do Ministerstwa Infrastruktury posłowie Ryszard Galla i Tomasz Kostuś. 27 lutego pod autobus szynowy relacji Nysa – Opole Główne wjechała autem 4-osobowa rodzina.

– Kierowca nie zachował zapewne należytej ostrożności, co najprawdopodobniej potwierdzi zapis monitoringu z pociągu. Nie zmienia to jednak faktu, że przejazd ten jest bardzo niebezpieczny, a sposób jego oznakowania może rodzić w niektórych kierowcach, zwłaszcza tych niepochodzących z okolic, przekonanie, że na linii tej nie poruszają się żadne pociągi albo jeżdżą one tędy niezmiernie rzadko – uważają posłowie.

– Biorąc pod uwagę fakt, że pociągi mogą się poruszać tym odcinkiem z prędkością do 70 kilometrów na godzinę, a po modernizacji linii kolejowej Opole Zachodnie – Nysa prędkość ta będzie większa, kierowcy dojeżdżający do tego przejazdu muszą bardzo uważać, ponieważ kategoria, do której należy przejazd, powoduje, że kierowcy nie są wcześniej ostrzegani o nadciągającym zagrożeniu, a czasu na reakcję w przypadku złej oceny sytuacji jest bardzo niewiele – dodają, pytając, czy jest szansa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na przejeździe.

Ministerstwo odpowiada, w pierwszej kolejności zaznaczając, że przejazd oznakowano zgodnie z obowiązującym prawem i iloczynem ruchu. – Spełnione są także wymagane ww. przepisami warunki widoczności czoła pociągu z drogi dla aktualnych parametrów eksploatacyjnych linii kolejowej (prędkość pociągów pasażerskich Vp=70 km/h) – pisze podsekretarz stanu Andrzej Bittel. Dodaje przy tym, że zaplanowane na przyszły rok prace modernizacyjne przy linii 287 podniosą parametry przejazdu.

W związku z planowaną rewitalizacją linii kolejowej nr 287 (…) PKP Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o zmianie kategorii przedmiotowego przejazdu na kategorię C (wyższą w stosunku do kategorii istniejącej). W związku z powyższym, na przedmiotowym przejeździe zostanie zabudowana samoczynna sygnalizacja przejazdowa (SSP) – cztery komplety sygnalizatorów, w tym dwa z urządzeniami akustycznymi – napisał Bittel.

Rozpoczęcie robót modernizacyjnych planowane jest na II kwartał 2018 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5