Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Po 6 latach od dostawy pierwsze wagony Talgo ruszyły w Bośni i Hercegowinie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Po 6 latach od dostawy pierwsze wagony Talgo ruszyły w Bośni i Hercegowinie
Fot. youtube, Hema TelevisjaBośniackie Talgo w końcu pojechało z pasażerami
Po 11 latach od złożonego zamówienia i po 6 latach od dostarczenia Koleje Bośni i Hercegowiny uruchomiły w końcu pierwsze połączenia kolejowe prowadzone nowoczesnymi zestawami wagonów Talgo, kupionymi za niebagatelną kwotę 67 mln euro.

Jak informują bośniackie media, pierwszy zestaw został uruchomiony w ruchu planowym 26 września, na trasie Sarajewo – Doboj. Z Sarajewa pociąg wyjeżdża o godzinie 16:28 i dociera do Doboju o 19:35. Z powrotem wyjeżdża o 3:49 rano, by do stolicy kraju dojechać o 6:53. Czas przejazdu powyżej 3 godzin jest o kilkanaście minut dłuższy od podróży autobusem między dwoma miejscowościami. Po drodze pociąg zatrzymuje się na stacjach Maglaj, Zavidovići, Žepče, Zenica, Kakanj i Visoko.

Niefortunny zakup

Obecnie Koleje Bośni i Hercegowiny posiadają 9 zestawów wagonowych Talgo – cztery do obsługi kursów nocnych i pięć z miejscami siedzącymi, do obsługi kursów dziennych. Na ich zakup banki hiszpańskie udzieliły pożyczki w wysokości 67,7 mln euro. Dostawa została zrealizowana w roku 2010.

Zakup wagonów Talgo miał znacząco poprawić wizerunek kolei oraz zachęcić pasażerów do korzystania z tej formy transportu. Pociągi nigdy nie zostały jednak włączone do eksploatacji, a od czasu dostarczenia stały na bocznicy. Według władz kolei, zestawy nie mogły trafić do eksploatacji ze względu na zły stan infrastruktury, a także brak porozumienia z Chorwatami (pierwotnie Talgo miały dojeżdżać do Zagrzebia). Dotąd nie udało się zrealizować innego planowanego nimi połączenia – do Banja Luki. Wciąż nie ma pomysłu co zrobić z wagonami przeznaczonymi do kursowania w nocy.

Wagonami Talgo nawet nad Adriatyk


Latem tego roku w Sarajewie byli już specjaliści z firmy Talgo, którzy przeprowadzili inspekcję techniczną pociągów. Wszystkie wagony mają wszystkie niezbędne pozwolenia do eksploatacji na terytorium Bośni i Hercegowiny oraz Chorwacji. Na początku 2017, po zakończonych niezbędnych naprawach infrastruktury, pociągi złożone z wagonów Talgo mają dojechać także do Mostaru, na południe od Sarajewa. Latem 2017 być może dojadą nawet do chorwackiego Ploče nad Adriatykiem.

Bośniackie Talgo są krótsze niż zazwyczaj oferowane przez Hiszpanów potencjalnym zamawiającym. W wersji do przewozów dziennych mają 201 miejsc w klasie drugiej i 26 w pierwszej.



Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5