NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Wpłynęły oferty na studium wykonalności dla linii Wrocław – Świdnica

| Michał Szymajda 06.02.2017 105

Wpłynęły oferty na studium wykonalności dla linii Wrocław – Świdnica
PLK stworzy studium wykonalności dla linii Wrocław – ŚwidnicaFot. Rynek Kolejowy
PKP PLK rozpisało przetarg na opracowanie studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto. Właśnie poznaliśmy oferty, które wpłynęły w tym przetargu.
PKP PLK przeznaczy na studium wykonalności 1,74 mln brutto (1,42 mln netto). Oferty złożyło 7 firm: Schuessler-Plan Inżynierzy, Konsorcjum Koltech Infra wraz z Safege i Conseko-Safege, Konsorcjum Idom Inżynieria i Idom Consulting, TPF, WYG International, BBF, Multiconsult Polska. Wszyscy chętni do opracowania dokumentacji zadeklarowali 36-miesięczny okres rękojmi na dokumentację i niemal wszyscy deklarują wykonanie jej w 480 dni, z wyjątkiem Schuessler-Plan Inżynierzy, który oferuje zakończenie prac w 16 miesięcy. Ten przedsiębiorca złożył tez najkorzystniejszą ofertę w kryterium ceny, oczekując za prace 1, 474 000,00 mln zł., Druga w kolejności pod względem ceny jest oferta WYGu opiewająca na 1, 474 569,50 mln. Wygląda więc na to, że PKP PLK na zleceniu wykonania dokumentacji przedprojektowej trochę zaoszczędzi.

Reaktywacja linii do Świdnicy

Do zadań firmy wybranej w drodze przetargu będzie należała ocena stanu linii w terenie, ocena możliwości jej przebudowy i poprawy stanu oraz zaproponowanie zamawiającemu wariantu prac najlepiej odpowiadającego potrzebom lokalnym. Wykonawca będzie zobowiązany do ścisłej współpracy z PKP PLK.

– Linia nr 285 zostanie uruchomiona już w 2020 roku. Zakończenie tej inwestycji jest kluczowe dla funkcjonowania całego systemu kolei aglomeracyjnej. W tym miejscu warto podziękować nie tylko urzędnikom i pracownikom PLK, ale też wszystkim ruchom miejskim, które postulowały realizację tego zadania – mówił na początku stycznia Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za kolej. Linia na odcinku pomiędzy Wrocławiem a Świdnicą zostanie wyposażona w niezbędne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki i telekomunikacji. Planowana jest również budowa nowych przystanków pod warunkiem uzyskania pozytywnej rekomendacji w studium wykonalności. Prace obejmą poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz roboty związane z poprawą stanu obiektów inżynieryjnych.

– Realizacja projektu zapewni większą dostępność mieszkańcom do rynku pracy w sąsiednich miejscowościach, w tym specjalnej strefy ekonomicznej – podstrefy Wrocław – Kobierzyce. Krótsze będą też podróże do Wrocławia. Lepsze wykorzystanie możliwości kolei wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego, tym samym – na zmniejszenie emisji spalin i poprawę stanu środowiska naturalnego – informuje PKP PLK.

166 milionów z RPO

Szacowana wartość projektu przekracza 166 mln zł. Wkład UE to 85% czyli prawie 115 mln zł. Studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „projekt i budowa” potrwa do końca roku 2020.
Na swoją kolej czeka niezwykle malowniczy odcinek linii 285 między Świdnicą a Jedliną-Zdrojem. Kilka lat temu PKP SA chciało rozebrać na niej tory, nie zgodził się na to zarząd województwa dolnośląskiego. Dzięki środkom w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej odcinek o długości 21,41 kilometra również ma być rewitalizowany, przy udziale środków własnych PKP PLK. Remont tego odcinka ma kosztować ponad 100 milionów złotych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolny Śląsk (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolny Śląsk (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS