Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jak będzie przebiegać rewitalizacja linii z Boguchwały do Czudca?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jak będzie przebiegać rewitalizacja linii z Boguchwały do Czudca?
Fot. PKP PLK
Ostatnio PKP PLK dokonało otwarcia ofert w związku z rewitalizacją linii kolejowej nr 106. Dokładnie chodzi o odcinek z Boguchwały do Czudca, który został pominięty podczas wcześniejszych modernizacji linii 106. Zastanawiający w tym wszystkim jest czas inwestycji, który kolejarze określili na 700 dni.

Chociaż prace na linii 106 wykonywane były w ramach dwóch projektów finansowanych z RPO województwa podkarpackiego, jak dotąd ominęły odcinek między Boguchwałą i Czudcem. Teraz PKP PLK są bliskie zakończenia przetargu na remont tego 11,9-kilometrowego jednotorowego, niezelektryfikowanego fragmentu linii, który jest częścią linii Rzeszów – Jasło. Rewitalizacja ma być przeprowadzona przy współudziale środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

11 km w 700 dni

Termin wykonania zamówienia to 700 dni. O wyjaśnienie, dlaczego PLK przewidziały prawie aż 2 lata na remont tak krótkiego odcinka torów, poprosiliśmy zarządcę infrastruktury. – Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni torowej, wymianę rozjazdów, modernizację 21 przejazdów kolejowych, przebudowę 19 obiektów inżynieryjnych jak mosty i wiadukty, remont 7 przepustów, budowę 6 peronów jednokrawędziowych o długości 100 m oraz roboty z branży energetycznej, sterowania ruchem kolejowym i teletechnicznej – wylicza Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK.

Okresowo na odcinku Boguchwała – Czudec, ruch pasażerski będzie prowadzony zastępczą komunikacją autobusową. Pierwsze zamknięcie nastąpi od 4 września 2017 r. do 8 grudnia 2017 r. Drugie z kolei nastąpi w okresie od 4 kwietnia 2018 r. do 22 czerwca 2018 r.

Czasochłonna dokumentacja


– Do opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie map do celów projektowych, opracowanie projektów budowlanych oraz uzyskanie opinii i uzgodnień – podkreśla Karniewski. Wskazuje, że potrzebne będzie na to ok. 5 do 6 miesięcy.

– Do realizacji tego projektu konieczne będzie również uzyskanie decyzji administracyjnych. Część robót zgodnie z prawem budowlanym będzie mogła być realizowana na zgłoszenie, natomiast pozostały zakres robót wymaga uzyskania decyzji pozwolenia na budowę – podkreśla. Tutaj zarządca przewiduje, że prace w tym zakresie potrwają kolejne 7 do 8 miesięcy.

– Analizując powyższy zakres prac oraz obowiązujące procedury wynika, że nie ma możliwości skrócenia czasu realizacji tego projektu – mówi Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK. – Zakończenie prac przy rewitalizacji tego krótkiego odcinka na linii kolejowej 106 planowane jest we wrześniu 2018 roku – dodaje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5