NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

PLK planuje prace na nadodrzance w okolicach Dolnej Odry

| Martyn Janduła 08.02.2017 11

PLK planuje prace na nadodrzance w okolicach Dolnej Odry
Pacholęta - widok w kierunku Dolnej OdryFot. octanq, bazakolejowa.pl
Ogłoszone właśnie przez PKP PLK przetargi dotyczą prac na linii kolejowej nr 273 z Wrocławia Głównego do Szczecina. Jeden z nich to modernizacja kilku obiektów inżynieryjnych, natomiast drugi to zaprojektowanie i wykonanie remontu jednego odcinka tego szlaku. Prace mają pozwolić na przywrócenie pierwotnej prędkości do 120 km/h.
Prace za ok. 5 mln zł związane są z wykonaniem robót budowlanych na odcinku Krzywin Gryfiński – Dolna Odra. Odcinek ten jest częścią linii 273 z Wrocławia Głównego do Szczecina. PKP PLK planują zmodernizować dwa obiekty inżynieryjne i wyremontować jeden peron. Przetarg prowadzony jest w systemie „buduj”.

Odświeżone wiadukty

Wykonawca będzie miał 7 miesięcy na przeprowadzenie prac. Modernizacja obejmie wiadukt w km 314,276 w gminie Widuchowa. Prace będą sprowadzać się do demontażu nawierzchni kolejowej i skucia górnych części podpór. Następnie robotnicy oczyszczą konstrukcję, wykonają nowe ławy podłożyskowe wraz ze ściankami żwirowymi i gzymsami zabezpieczającymi tłuczeń przed obsypywaniem się. Dodatkowo uzupełnione zostaną wszelkie ubytki materiałowe, zaś skorodowane elementy stalowe zostaną wymienione na nowe.

Modernizacja drugiego wiaduktu będzie miała miejsce w km 325,964 na szlaku Krzywin Gryfiński – Dolna Odra. Zakres prac przewiduje tutaj całkowitą rozbiórkę istniejącego przęsła stalowego oraz częściową rozbiórkę istniejących podpór i skrzydeł w celu wybudowania nowych elementów. W planach jest także obniżenie niwelety istniejącej drogi gruntowej pod wiaduktem.

Tragiczny peron

Przebudowany zostanie także peron nr 2 na przystanku osobowym Pacholęta w km 324,725-324,86 przy torze nr 1. Jednokrawędziowy peron, który jest przedmiotem zamówienia, jest w złym stanie technicznym i nie spełnia wymogów standardowych pod względem długości i wysokości (obecnie ma ok. 0,3 m wysokości). Konstrukcja peronu wykonana jest jeszcze z drewnianych podkładów na których ułożone są płyty betonowe. Obiekt posiada ponadto drewniane wygrodzenie, które jest w złym stanie technicznym.

W ramach zadania peron zostanie przebudowany. Przebudowane zostanie dojście do niego, a tuż przed torami pojawi się zabezpieczenie dla pieszych w formie labiryntu. Na peronie pojawią się elementy małej architektury, jak kosze na śmieci, ławki, tablice z nazwą stacji oraz stojaki rowerowe, a przede wszystkim wiata peronowa. Przebudowane zostanie oświetlenie. Przystanek osobowy zyska także system nagłaśniający.

Termin składania ofert określono do 15 marca 2017 roku. Cena w tym zamówieniu stanowi 60% kryterium. 40% stanowi z kolei kryterium terminu realizacji zamówienia.

Wymiana torów

W systemie „projektuj i buduj” rozpisany jest z kolei drugi przetarg, który również dotyczy fragmentu linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin. Tym razem zakresem robót objęty zostanie szlak z Mieszkowic do Dolnej Odry. Wykonawca najpierw będzie musiał opracować dokumentację projektową, a później, na jej podstawie, przystąpić do prac budowlanych.

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową. Modernizacja obejmie nawierzchnię torową i podtorza na drugim torze na szlaku Mieszkowice – Godków w km 285,000 do km 286,750 oraz na torze pierwszym na szlaku Krzywin Gryfiński – Dolna Odra w km 315,504 do km 315,750. Prace obejm ą także oba tory na stacji Godków, Chojna i Krzywin Gryfiński.

Remont stacji

Zadaniem wykonawcy będzie także modernizacja peronów. Długość 150 metrów oraz wysokość 0,76 m nad główką szyny mają zyskać: jednokrawędziowy peron nr 1 na stacji Krzywin Gryfiński, perony jednokrawędziowe nr 1 i 2 na przystanku osobowym Widuchowa, peronu na przystanku Pacholęta oraz peronu nr 1 na posterunku Chojna. Prace mają sprowadzać się do likwidacji części pozostałej peronów, likwidacji zbędnego oświetlenia, modernizacji oświetlenia na peronie, odtworzenia istniejącego systemu nagłośnienia megafonowego, modernizacji przejścia dla podróżnych między peronami lub dojść dla podróżnych i zabudowy małej architektury (wiaty przystankowej, ławki, kosze na śmieci, gabloty na rozkład jazdy, tablice z nazwą stacji).

Linia kolejowa nr 273 Wrocław Główny – Szczecin jest linią zelektryfikowaną, magistralną i dwutorową. Realizacja zadania pozwoli na poprawę przepustowości linii nr 273 w okolicy Szczecina dzięki przywróceniu prędkości konstrukcyjnych i podniesieniu prędkości z obowiązującej 50 km/h do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 70 km/h dla pociągów towarowych wraz z likwidacją ograniczeń prędkości do 50 km/h. Prace zapewnią także efektywną trasę objazdową dla linii nr 351 i pozwolą na uzyskanie maksymalnego dopuszczalnego nacisku na oś – 221kN

Szacunkowa wartość zamówienia wynosi ok. 23,6 mln zł brutto. Składanie ofert w przetargu trwa do 16 marca 2017 roku. Cena w tym zamówieniu stanowi 60% kryterium. 40% stanowi z kolei kryterium terminu realizacji zamówienia. Oba zadania pochodzą z projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odc. Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (322)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (322)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS