NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

PLK: Nowa Warszawa Główna ma przyjąć głównie ruch dalekobieżny

| Michał Szymajda 11.01.2018 204

PLK: Nowa Warszawa Główna ma przyjąć głównie ruch dalekobieżny
Perony dworca pocztowego przy Warszawie GłównejFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Na czas wielkiej modernizacji warszawskiej linii średnicowej, która ma rozpocząć się na przełomie 2019 i 2020 roku, na przyjęcie pociągów dalekobieżnych i regionalnych przygotowane mają być dwie stacje – Warszawa Gdańska i obecnie zamknięta Warszawa Główna. Jakie są aktualne plany PKP PLK dotyczące obiektów?
Jak powiedział "RK" prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, Warszawa Główna musi być przygotowana na przyjęcie pociągów do końca 2019 roku. Obecnie zarządca infrastruktury jest na końcowym etapie wyboru wykonawcy modernizacji stacji, która obecnie gości wyłącznie stare zabytkowe pojazdy przy dotychczasowym obiekcie Muzeum Kolejnictwa.

– Stacja przyjmie przede wszystkim pociągi dalekobieżne. Ale i podmiejskie, jeśli dojdzie do rozdzielenia inwestycji na tunel średnicowy podmiejski i dalekobieżny. O tym, czy tak się stanie, zdecydujemy w ciągu kilkunastu miesięcy, gdy poznamy założenia projektowe remontu średnicy – powiedział Ireneusz Merchel.

Prezes spółki zajmującej się infrastrukturą podkreśla, że modernizacja linii średnicowej rozpocznie się na przełomie roku 2019 i 2020. – Przy założeniu, że warianty realizacyjne zostaną wybrane przez nas do końca 2018 będziemy mieli jeszcze 2 lata, żeby ustalić z przewoźnikami szczegółowe zasady prowadzenia ruchu pociągów – powiedział.

Wiadomo, że na razie nie dojdzie do integracji czołowej stacji Warszawa Główna z przelotową Warszawą Ochotą. Pierwotnie zastanawiano się nad połączeniem obu stacji, poprzez przeniesienie peronu Ochoty na zachodnią stronę ulicy Towarowej. Teraz wiadomo, że nie jest projektowane nawet połączenie torowe obu miejsc obsługi podróżnych.

Drugą ze stacji, po wykonaniu modernizacji linii obwodowej, która przyjmie ruch ze średnicy, będzie Warszawa Gdańska. Prace przy linii obwodowej i znajdującymi się na niej przystankach osobowych mają być na tyle zaawansowane, by w połowie 2018 mogły po niej ponownie pojechać pociągi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS