NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PLK: Nowa Warszawa Główna ma przyjąć głównie ruch dalekobieżny

| Michał Szymajda 11.01.2018 204

PLK: Nowa Warszawa Główna ma przyjąć głównie ruch dalekobieżny
Perony dworca pocztowego przy Warszawie GłównejFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Na czas wielkiej modernizacji warszawskiej linii średnicowej, która ma rozpocząć się na przełomie 2019 i 2020 roku, na przyjęcie pociągów dalekobieżnych i regionalnych przygotowane mają być dwie stacje – Warszawa Gdańska i obecnie zamknięta Warszawa Główna. Jakie są aktualne plany PKP PLK dotyczące obiektów?
Jak powiedział "RK" prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, Warszawa Główna musi być przygotowana na przyjęcie pociągów do końca 2019 roku. Obecnie zarządca infrastruktury jest na końcowym etapie wyboru wykonawcy modernizacji stacji, która obecnie gości wyłącznie stare zabytkowe pojazdy przy dotychczasowym obiekcie Muzeum Kolejnictwa.

– Stacja przyjmie przede wszystkim pociągi dalekobieżne. Ale i podmiejskie, jeśli dojdzie do rozdzielenia inwestycji na tunel średnicowy podmiejski i dalekobieżny. O tym, czy tak się stanie, zdecydujemy w ciągu kilkunastu miesięcy, gdy poznamy założenia projektowe remontu średnicy – powiedział Ireneusz Merchel.

Prezes spółki zajmującej się infrastrukturą podkreśla, że modernizacja linii średnicowej rozpocznie się na przełomie roku 2019 i 2020. – Przy założeniu, że warianty realizacyjne zostaną wybrane przez nas do końca 2018 będziemy mieli jeszcze 2 lata, żeby ustalić z przewoźnikami szczegółowe zasady prowadzenia ruchu pociągów – powiedział.

Wiadomo, że na razie nie dojdzie do integracji czołowej stacji Warszawa Główna z przelotową Warszawą Ochotą. Pierwotnie zastanawiano się nad połączeniem obu stacji, poprzez przeniesienie peronu Ochoty na zachodnią stronę ulicy Towarowej. Teraz wiadomo, że nie jest projektowane nawet połączenie torowe obu miejsc obsługi podróżnych.

Drugą ze stacji, po wykonaniu modernizacji linii obwodowej, która przyjmie ruch ze średnicy, będzie Warszawa Gdańska. Prace przy linii obwodowej i znajdującymi się na niej przystankach osobowych mają być na tyle zaawansowane, by w połowie 2018 mogły po niej ponownie pojechać pociągi.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS