Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Nowa Warszawa Główna ma przyjąć głównie ruch dalekobieżny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Nowa Warszawa Główna ma przyjąć głównie ruch dalekobieżny
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPerony dworca pocztowego przy Warszawie Głównej
Na czas wielkiej modernizacji warszawskiej linii średnicowej, która ma rozpocząć się na przełomie 2019 i 2020 roku, na przyjęcie pociągów dalekobieżnych i regionalnych przygotowane mają być dwie stacje – Warszawa Gdańska i obecnie zamknięta Warszawa Główna. Jakie są aktualne plany PKP PLK dotyczące obiektów?

Jak powiedział "RK" prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, Warszawa Główna musi być przygotowana na przyjęcie pociągów do końca 2019 roku. Obecnie zarządca infrastruktury jest na końcowym etapie wyboru wykonawcy modernizacji stacji, która obecnie gości wyłącznie stare zabytkowe pojazdy przy dotychczasowym obiekcie Muzeum Kolejnictwa.

– Stacja przyjmie przede wszystkim pociągi dalekobieżne. Ale i podmiejskie, jeśli dojdzie do rozdzielenia inwestycji na tunel średnicowy podmiejski i dalekobieżny. O tym, czy tak się stanie, zdecydujemy w ciągu kilkunastu miesięcy, gdy poznamy założenia projektowe remontu średnicy – powiedział Ireneusz Merchel.

Prezes spółki zajmującej się infrastrukturą podkreśla, że modernizacja linii średnicowej rozpocznie się na przełomie roku 2019 i 2020. – Przy założeniu, że warianty realizacyjne zostaną wybrane przez nas do końca 2018 będziemy mieli jeszcze 2 lata, żeby ustalić z przewoźnikami szczegółowe zasady prowadzenia ruchu pociągów – powiedział.

Wiadomo, że na razie nie dojdzie do integracji czołowej stacji Warszawa Główna z przelotową Warszawą Ochotą. Pierwotnie zastanawiano się nad połączeniem obu stacji, poprzez przeniesienie peronu Ochoty na zachodnią stronę ulicy Towarowej. Teraz wiadomo, że nie jest projektowane nawet połączenie torowe obu miejsc obsługi podróżnych.

Drugą ze stacji, po wykonaniu modernizacji linii obwodowej, która przyjmie ruch ze średnicy, będzie Warszawa Gdańska. Prace przy linii obwodowej i znajdującymi się na niej przystankach osobowych mają być na tyle zaawansowane, by w połowie 2018 mogły po niej ponownie pojechać pociągi.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5