NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity wjedzie na trasę Żywiec – Sucha Beskidzka

| Dominik Lebda 28.07.2017 358

PKP Intercity wjedzie na trasę Żywiec – Sucha Beskidzka
Fot. SKB
Już od września rozszerzona ma zostać trasa pociągu TLK „Beskidy”, który kursuje z Bydgoszczy przez Poznań i Wrocław do Bielska-Białej. Pociąg w weekendy ma jeździć jako TLK „Halny” przez Żywiec i Suchą Beskidzką do Zakopanego – dowiedział się "Rynek Kolejowy".
Wszystko wskazuje na to, że już od września PKP Intercity rozszerzy swoją ofertę o nową trasę kolejową w Polsce. Przewoźnik przymierza się do wydłużenia relacji TLK „Beskidy” Bydgoszcz – Bielsko-Biała do Zakopanego. Pociąg miałby kursować przez Żywiec i trasą do Suchej Beskidzkiej, od lat nieużytkowaną przez pociągi dalekobieżne.

– PKP Intercity ma w planach uruchomić takie połączenie. O szczegółach poinformujemy niebawem – powiedziała Marta Ziemska, p.o. rzecznika prasowa PKP Intercity. Pociąg TLK „Beskidy” w relacji wydłużonej do Zakopanego jako TLK „Halny” ma kursować od 9 września w soboty, a w drogę powrotną w niedziele. Skład ma odjeżdżać z Bydgoszczy o godz. 5:45, a do Zakopanego docierać na godz. 18:11.

Czas przejazdu ma wynieść: z Bydgoszczy 12 godz. i 29 min, z Poznania 10:39, z Wrocławia 8:24. „Halny” ma pojechać m.in. przez Opole, Kędzierzyn-Koźle, Rybnik, Żory i Pszczynę. Niestety pociąg nie będzie miał postojów w popularnych turystycznie miejscowościach, jak Jeleśnia i Hucisko, które obsługiwane były choćby przez InterRegio Przewozów Regionalnych.

Plan już był

W ubiegłym roku, w toku prac nad obecnie obowiązującym rozkładem jazdy pociągów, PKP Intercity przymierzało się do uruchomienia bezpośredniego pociągu z Bydgoszczy przez Poznań, Wrocław i Bielsko-Białą do Zakopanego. Trasa pociągu miała wieść przez Wadowice, Kalwarię Zebrzydowską i dalej kolejową „zakopianką” przez Suchą Beskidzką. Połączenie nie zostało uruchomione w pełnej relacji, a tylko do Bielska-Białej. Przewoźnik tłumaczył wówczas taką decyzję wprowadzeniem ograniczeń w dopuszczalnym nacisku na oś na linii kolejowej nr 117 z Kalwarii Zebrzydowskiej przez Wadowice do Bielska-Białej. To wykluczało wytrasowanie tą linią składu prowadzonego lokomotywą.
  
W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe, dzięki pracom utrzymaniowym, zniosły długoletnie ograniczenia w dopuszczalnym nacisku na oś na linii z Żywca do Suchej Beskidzkiej, co nastąpiło jeszcze przed czerwcową korektą rozkładu jazdy. PKP Intercity nie zdecydowało się wówczas na wprowadzenie pierwotnie zakładanej trasy TLK „Beskidy” z Bielska-Białej przez Żywiec i Suchą Beskidzką do Zakopanego. Odcinek ten jest elementem najkrótszej trasy dla pociągów z Dolnego i Górnego Śląska do Zakopanego. Przez wiele lat wykorzystywany był przez pociągi różnorakich relacji.

W latach 90. ten atrakcyjny turystycznie obszar obsługiwały m.in. pociągi relacji Szczecin – Zakopane, Poznań – Zakopane, Częstochowa – Zakopane i Żywiec – Kraków Główny. Tą trasą kursował popularny pociąg InterRegio „Szyndzielnia” z Wrocławia do Zakopanego.

Duża potrzeba

Starania nad wprowadzeniem pociągu TLK „Halny” przez Żywiec do Zakopanego prowadziło m.in. Stowarzyszenie „Kolej Beskidzka” z Żywca, starające się o wzrost znaczenia linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka w systemie transportowym regionu i kraju.

Połączenie bezpośrednie najważniejszych ośrodków z Podhalem jest bardzo ważne dla mieszkańców. Kilka lat temu popularność pociągów InterRegio z Wrocławia przez Żywiec do Zakopanego pokazała, że nawet niezbyt atrakcyjna oferta (w kwestii czasu przejazdu i taboru) jest w stanie przyciągnąć wielu pasażerów. Obecnie taką rolę pełni tylko połączenie nocne „TLK Haller” ze Szczecina przez Kielce i Kraków do Zakopanego.

To już drugi pociąg PKP Intercity, który będzie obsługiwał Żywiec. W czerwcu rozpoczął kursowanie weekendowy pociąg InterCity „Inka” z Warszawy do Zwardonia, o czym pisaliśmy tutaj



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP Intercity (3625)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej na temat:

PKP Intercity (3625)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS