NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity pożyczy 5 lokomotyw na sezon letni

| Michał Szymajda 12.05.2016 66

PKP Intercity pożyczy 5 lokomotyw na sezon letni
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Dalekobieżny przewoźnik pożyczy 5 lokomotyw elektrycznych do wykonywania przewozów w czasie sezonu letniego i Światowych Dni Młodzieży.
PKP Intercity nie szuka sprzętu mocno zaawansowanego technicznie. Jak czytamy w specyfikacji, przedmiotem zamówienia jest dzierżawa 5 dwukabinowych lokomotyw elektrycznych o mocy silnika nie mniejszej niż 2 MW zdolnych rozpędzić się do przynajmniej 120 km/h. Aby prowadzić pociągi elektrowozy PKP Intercity muszą być wyposażone w sprzęgi do ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. Szacowana wielkość pracy eksploatacyjnej w dobie liczona w dla 5 lokomotyw wyniesie około 1 579 pociągokilometrów, ale PKP Intercity zagwarantowało sobie w postępowaniu prawo opcji w ramach którego może poszerzyć tę liczbę o 40%.

Potencjalni dostawcy elektrowozów muszą wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat udostępnili już bez problemów przynajmniej 2 lokomotywy elektrycznych podmiotom wykonującym przewozy. Oferta zostanie wybrana z uwzględnieniem warunku ceny (90%) i terminu płatności (10%). Oferty w postępowaniu można składać do 24 maja. W PKP Intercity lokomotywy będą pracować do ostatniego dnia sierpnia.

Praktyka pożyczania lokomotyw na sezon letni nie jest w PKP Intercity niczym szczególnym. W zeszłym roku przewoźnik dzierżawił elektrowozy Siemens Vectron m.in od DB Schenker.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS