Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nie było ofert w przetargu PKP Intercity na wagony dla wojska [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nie było ofert w przetargu PKP Intercity na wagony dla wojska [aktualizacja]
Fot. Youtube, kanał: Morfeusz120Transport żołnierzy Bundeswehry w Polsce
Żaden producent nie wystartował w przetargu PKP Intercity na wagony specjalne do przewozu wojska, ogłoszonym na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej. Dopiero w cztery miesiące po tym jak PKP Intercity stwierdziło ten fakt, doszło do unieważnienia przetargu.

Aktualizacja: PKP Intercity nie kupi wagonów dla wojska

PKP Intercity 27 czerwca zdecydowało o unieważnieniu przetargu, do którego nie wpłynęła żadna oferta. To interesujące, że stało się to po ponad 4 miesiącach po upłynięciu terminu składania ofert. Na razie oznacza to, że PKP Intercity nie zamówi wagonów dla Polskich Sił Zbrojnych. Nie wiadomo, jaki będzie los tego kontrowersyjnego pomysłu.

Najpierw zapytanie, potem przetarg

Przetarg poprzedziło zapytanie rynkowe PKP IC, ogłoszone w sierpniu (o tym pisaliśmy tutaj). Producenci taboru stwierdzili, że nie są w stanie w pełni zrealizować takiego zamówienia, głównie ze względu na życzenie uzyskania homologacji w wielu krajach. Nie zniechęciło to MON i PKP Intercity. W listopadzie PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę ośmiu wagonów osobowych specjalnych do przewozu osób na potrzeby Sił Zbrojnych RP – tylu, ile było we wcześniejszym zapytaniu ofertowym.

Przedmiotem zamówienia była dostawa 6 wagonów bezprzedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu żołnierzy oraz 2 wagonów przedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu konwoju. MON bardzo obniżył swoje wymagania w zakresie podróżowania po Europie. Wagony muszą posiadać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu zgodnego z TSI oraz dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań krajowych w zakresie eksploatacji po sieciach Polski, Czech, Słowacji, Węgier oraz Rumunii. Więcej na temat specyfikacji można przeczytać tutaj.

MON wyjaśnia

W grudniu sekretarz stanu w MON Bartosz Kownacki udzielił szerszej informacji o zamówieniu. Zapowiedział też próbę pozyskania 70 wagonów platform o nośności do 70 ton. Zdaniem wiceministra zamówienie uzupełnią braki oraz poprawią zdolności operacyjne wojska, szczególnie w aspekcie możliwości szybkiego przerzutu Grup Bojowych NATO i UE oraz Sił VJTF (Very High Readiness Joint Task Force – tzw. Szpica NATO – przyp. JM), wyposażonych w ciężki sprzęt wojskowy, np. czołgi. 

Okazuje się, że zamówienie wagonów specjalnych nie będzie proste. W przetargu PKP Intercity nie wpłynęła bowiem żadna oferta. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5