NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity da nowe życie 20 lokomotywom. Pojadą 160 km/h

| Michał Szymajda 14.02.2017 461

PKP Intercity da nowe życie 20 lokomotywom. Pojadą 160 km/h
Fot. SM42, KOLEJ77
Rozpoczynają się przetargi taborowe, które PKP Intercity zapowiedziały w 2016 roku. Na pierwszy ogień pójdzie 20 lokomotyw serii EU07 i EP07, które po naprawie głównej uzyskają możliwość prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h.
Przetarg PKP Intercity ogłosiło 14 lutego. Jego przedmiotem jest „wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/h.”

PKP Intercity zachęca do negocjacji na temat modernizacji maksymalnie do 10 potencjalnych wykonawców, po czym zaprosi ich do składania ofert wstępnych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji. Trudno oczekiwać, żeby do zadania zgłosiło się więcej niż 10 firm, ponieważ lista przedsiębiorstw zdolnych modernizować lokomotywy EU07/EP07 jest dość krótka i sprowadza się do kilku podmiotów. Przewoźnik wymaga od oferentów pisemnej gwarancji jakości na okres przynajmniej 36 miesięcy. Termin wykonania modernizacji pierwszej lokomotywy elektrycznej ma wynosić 210 dni kalendarzowych, każdej następnej lokomotywy elektrycznej – 120 dni kalendarzowych.

Cena będzie stanowiła 70% warunku przydzielenia zamówienia, pozostałe warunki to: okres gwarancji (15%), termin wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie wraz z modernizacją pierwszej z lokomotyw elektrycznych (5%), termin wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie wraz z modernizacją każdej z następnych z lokomotyw elektrycznych (10%). Zamawiający będzie ubiegał się o współfinansowanie modernizacji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Oferty można składać do 17 marca 2017.

Obecnie PKP Intercity posiada 3 lokomotywy EU07A, które zostały gruntownie zmodernizowane w zakładach ZNTK Oleśnica (obecnie Olkol). Przebudowane lokomotywy zbierały dobre opinie wśród załóg PKP Intercity. Przewoźnik potrzebuje coraz więcej lokomotyw zdolnych jeździć z prędkością 160 km/h, ze względu na rosnącą liczbę szlaków, na których można osiągnąć taką prędkość.
Więcej na temat projektów taborowych PKP Intercity piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS