NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity da nowe życie 20 lokomotywom. Pojadą 160 km/h

| Michał Szymajda 14.02.2017 461

PKP Intercity da nowe życie 20 lokomotywom. Pojadą 160 km/h
Fot. SM42, KOLEJ77
Rozpoczynają się przetargi taborowe, które PKP Intercity zapowiedziały w 2016 roku. Na pierwszy ogień pójdzie 20 lokomotyw serii EU07 i EP07, które po naprawie głównej uzyskają możliwość prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h.
Przetarg PKP Intercity ogłosiło 14 lutego. Jego przedmiotem jest „wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/h.”

PKP Intercity zachęca do negocjacji na temat modernizacji maksymalnie do 10 potencjalnych wykonawców, po czym zaprosi ich do składania ofert wstępnych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji. Trudno oczekiwać, żeby do zadania zgłosiło się więcej niż 10 firm, ponieważ lista przedsiębiorstw zdolnych modernizować lokomotywy EU07/EP07 jest dość krótka i sprowadza się do kilku podmiotów. Przewoźnik wymaga od oferentów pisemnej gwarancji jakości na okres przynajmniej 36 miesięcy. Termin wykonania modernizacji pierwszej lokomotywy elektrycznej ma wynosić 210 dni kalendarzowych, każdej następnej lokomotywy elektrycznej – 120 dni kalendarzowych.

Cena będzie stanowiła 70% warunku przydzielenia zamówienia, pozostałe warunki to: okres gwarancji (15%), termin wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie wraz z modernizacją pierwszej z lokomotyw elektrycznych (5%), termin wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie wraz z modernizacją każdej z następnych z lokomotyw elektrycznych (10%). Zamawiający będzie ubiegał się o współfinansowanie modernizacji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Oferty można składać do 17 marca 2017.

Obecnie PKP Intercity posiada 3 lokomotywy EU07A, które zostały gruntownie zmodernizowane w zakładach ZNTK Oleśnica (obecnie Olkol). Przebudowane lokomotywy zbierały dobre opinie wśród załóg PKP Intercity. Przewoźnik potrzebuje coraz więcej lokomotyw zdolnych jeździć z prędkością 160 km/h, ze względu na rosnącą liczbę szlaków, na których można osiągnąć taką prędkość.
Więcej na temat projektów taborowych PKP Intercity piszemy tutaj.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (1994)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (1994)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS