NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity: Darty do Łodzi zamiast do Lublina

| Kasper Fiszer 06.06.2016 347

PKP Intercity: Darty do Łodzi zamiast do Lublina
W 2017 r. Darty przejmą obsługę linii do ŁodziFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Niebawem jednostki Dart przestaną obsługiwać linię do Lublina. Można spodziewać się też szeregu zmian w relacjach pociągów obsługiwanych nowoczesnymi składami, bo część z nich zostanie skierowana do Łodzi. Jak zapewnia PKP Intercity, liczba połączeń na większości linii pozostanie na tym samym poziomie, a godziny odjazdów nie ulegną znacznym zmianom.
PKP Intercity przedstawiło dziś szczegółowy plan obsługi podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Od grudnia ma tam zostać skierowana znaczna większość kursów pociągów z Łodzi do Warszawy, a aż dziesięć par z nich ma od czerwca 2017 r. zostać obsłużonych jednostkami Pesa Dart. – W tej chwili jednostki, które pojadą do Łodzi, kursują na trasie z Warszawy do Lublina. PKP Polskie Linie Kolejowe planują modernizować tę trasę przez dwa lata – mówił na konferencji prasowej w Łodzi Janusz Małek, dyrektor biura rozkładu jazdy PKP Intercity.

Darty i Flirty zamiast „piętrusów”

Jak stwierdza przedstawiciel przewoźnika, spółka i tak musiałaby znaleźć zatrudnienie dla Dartów, które będą wycofane z trasy przeznaczonej do modernizacji. – W takich sytuacjach Centrum Unijnych Projektów Transportowych wyraża zgodę na zmiany relacji – przekonywał. PKP IC wciąż nie ma jednak formalnego zezwolenia na wykorzystanie ani Dartów, ani Flirtów do obsługi linii łódzkiej. – Rozmowy z CUPT w tej chwili trwają i są na takim etapie, że najprawdopodobniej otrzymamy zgodę – ocenił Janusz Małek.

Negocjacje z CUPT są niezbędne, bo w momencie zakupu jednostek obu typów PKP Intercity nie zamierzało obsługiwać nimi relacji Łódź – Warszawa, więc nie ujęło jej we wniosku o dofinansowanie unijne. – Mieliśmy wówczas inne plany. Chcieliśmy kupić do obsługi linii łódzkiej wagony piętrowe – przypomniał przedstawiciel PKP Intercity. Potwierdził też, że plany te zostały już ostatecznie zarzucone.

Bezprzesiadkowe połączenia z Łodzi na Podlasie i Warmię

Kolejne dwa pociągi kursujące na trasie Łódź – Warszawa mają być obsługiwane jednostkami Flirt. Oba te kursy, a także część połączeń realizowanych Dartami, będą uruchamiane w relacjach wybiegających za Warszawę. Pojazdy Stadlera mają dojechać do Olsztyna, te wyprodukowane przez Pesę – do Białegostoku. W obu tych kierunkach przewoźnik chce wprowadzić do rozkładu jazdy co najmniej dwie pary połączeń.

– Będzie to albo wydłużenie relacji, np. Białystok – Warszawa, do Łodzi, albo zmiana stacji docelowej, np. zamiast Białystok – Bielsko-Biała będzie kurs Białystok – Łódź, a do Bielska-Białej pojedzie inny pociąg – tłumaczył Janusz Małek. – Nie planujemy jednak istotnych zmian ani co do liczby pociągów na innych trasach, ani co do godzin kursowania – zapewnił.

Łódź Kaliska w zasadzie bez pociągów dalekobieżnych

Na Łódź Fabryczną dotrą także wszystkie klasyczne składy wagonowe kończące bieg w Łodzi. – Po dzisiejszych ustaleniach ich wjazd na nowy dworzec jest możliwy – mówił przedstawiciel spółki. – W tej chwili nie planujemy już żadnych pociągów kończących bieg na Kaliskiej – stwierdził. Ten pełniący obecnie rolę głównego węzła pasażerskiego w mieście dworzec będzie więc praktycznie odcięty od siatki połączeń PKP IC, bo pociągi przelotowe do Wrocławia ominą go, kierując się z przystanku Łódź Pabianicka od razu w stronę Pabianic.

Flirty PKP Intercity obsłużą nie tylko pociągi w kierunku Warszawy. – Z Łodzi Fabrycznej będą one kursować także w relacjach do Gdyni, Szczecina (przez Kutno, a od czerwca 2017 r. przez Ostrów Wlkp.) i do Krakowa – zapowiedział Janusz Małek. W relacji Warszawa – Wrocław przez Łódź nadal kursować będą natomiast składy Pesa Dart. PKP IC planuje na tej trasie cztery pary pociągów.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (965)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (965)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS